تهران شهری مناسب برای برپایی نمایشگاه صنایع خلاق است

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی کشوربا بیان اینکه گاهی برپایی یک نمایشگاه به یک شهر در جهان هویت می دهد افزود: در حالی که شهر تهران هم شهری مناسب برای برپایی نمایشگاه صنایع خلاق می باشد اما تاکنون از گردشگری تجاری در این عرصه بی نصیب بوده ایم.

تهران شهری مناسب برای برپایی نمایشگاه صنایع خلاق است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل ازتهران سما ، بهمن نامور مطلق در اختتامیه همایش بین المللی ارتباطات و شهرگردی هنری  سخن می گفت ، با ابراز تاسف از اینکه شهرها به هیولاهایی تبدیل شده اند که مردم در آخر هفته از آن می گریزند، افزود: عصر شهرهای خلاق فرا رسیده است و باید در مسیری حرکت کنیم که همه شهروندان، دستگاه ها و دولت خود را در قبال شهر تهران مسئول بدانند تا توریسم شهری به جریان بیفتد.
    وی به اهمیت موضوع ارتباطات در توسعه گردشگری اشاره کرد و گفت : ارتباطات در فضای عمومی و ارتباطات تصادفی نقش مهمی در دوره مدرن دارند اما هنوز ما در حوزه ارتباطات از خود مرکزیت محوری خارج نشده ایم در حالی که گردشگری با ارتباطات جمعی رقم می خورد.

    نامور مطلق با اشاره به جایگاه شهرهایی همچون پاریس ، نیویورک ، آمستردام و استامبول در شهرگردی، اظهار کرد: در حال حاضر شهرهایی در عرصه گردشگری مطرح هستند که به سمت شهر و مفهوم خلاق حرکت می کنند آنچنان که در این شهرها رابطه انسان ، خلاقیت و ارتباط انسانی مورد توجه قرار گرفته است.
    معاون صنایع دستی کشور با بیان اینکه گردشگران به شهرهایی که امنیت و سلامت درآنها مورد توجه نباشد، نمی آیند، خاطر نشان کرد: دنبال مقصر نیستم اما گردشگری شهری نیازمند امکانات و زیر ساخت ها است و در حال حاضر حجم کارها به نسبت کمبود بودجه رضایت بخش نیست.
    نامور مطلق از تعطیلات نوروزی به عنوان یک برکت در گردشگری کشور یاد کرد و گفت : برپایی 600 تا 700 بازارچه گردشگری در کشور، چند ده میلیارد تومان گردش مالی رقم می زند به طوری که این تجربه خوب  سبب شده است تا در حوزه شهری به دنبال کارگاه گردی برویم آن چنان که این گردش گری بر محور فرهنگی ، صنعتی ، خلق و تولید و مشارکت استوار شده است.

    وی با اشاره به اینکه شهرهای بازارچه های مرزی ، جایگاه خود را در گردش گری شهری پیدا نکردند، افزود: متاسفانه به دلیل تزلزل در مناسبات سیاسی ، امکان ایجاد نمایشگاه های بین المللی برند دار را نداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت