همایش و نمایشگاه صنعت خودرو ایران اسفند ماه برگزار می شود

عصر نمایشگاه- سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه و نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ۹ تا ۱۰ اسفند ماه با رویکرد رقابت پذیری و همکاری های بین المللی برگزار می شود.

همایش و نمایشگاه صنعت خودرو ایران اسفند ماه برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصر نمایشگاه » به نقل از ایران اکونومیست ،دبیر کل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در نشستی خبری درمحل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در این دو رویداد بین المللی خودرو، شرکت های داخلی و شرکای خارجی آنها که برنامه تولیدی در ایران دارند، اجازه حضور دارند.

    سامان قربانی افزود: شرکت هایی که فقط قصد فروش خودرو به بازار ایران دارند، اجازه حضور در سومین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران و نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو نخواهند داشت.

    وی به حضور شرکت هایی از ژاپن، ایتالیا، فرانسه، آلمان، سوئد و اتریش در همایش و نمایشگاه یادشده اشاره کرد و گفت: گفت: در روزهای برگزاری این دو رویداد، قراردادهایی بین شرکت های ایرانی و شرکای خارجی منعقد خواهد شد.

    قربانی در مورد امضای قرارداد همکاری میان شرکت ایران خودرو و پژو نیز گفت: این قرارداد امکان دارد در حاشیه همایش یادشده امضا یا در سفر رئیس جمهوری به فرانسه امضا شود.

    وی درمورد حضور شرکت های آمریکایی در این نمایشگاه گفت: باتوجه به اینکه یک شرکت آمریکایی با شرکت پارس خودروی ایران همکاری دارد، محدودیتی برای حضور آنها در این نمایشگاه وجود نخواهد داشت.

    قربانی افزود: با این حال، مذاکره هایی انجام شده اما هنوز به صورت رسمی درخواستی از طرف شرکت آمریکایی دریافت نشده است.

    وی افزود: در دو روز برگزاری این همایش، سیاست های کلی و دیدگاه های شرکت های خارجی در جلسه های صبح مطرح و در جلسه های عصر، میزهای تخصصی تحقیق و توسعه، مدیریت زنجیره تامین، مدل های سرمایه گذاری، ایمنی خودرو، پتانسیل های ایران، فناوری های پیشرفته بررسی می شود.

    قربانی اضافه کرد: در این کنفرانس، از ایرانیان موفق خارج از کشور که در عرصه خودرو فعالیت دارند تجلیل خواهد شد.

    دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو با اشاره به اینکه در آینده باید به سازمان جهانی تجارت بپیوندیم، گفت: با پیوستن به سازمان جهانی تجارت، صنعت خودرونمی تواند با روش های گذشته به کار خود ادامه دهد.

    وی اضافه کرد: صنعت خودرو کشور بشدت مورد نقد قرار دارد که کیفیت، تنوع محصول و قیمت، محور نقدها و اولویت های مطرح شده توسط مردم است.

    قربانی در مورد طرح عرضه خودروهای تسهیلاتی نیز گفت: این طرح بیشتر در حمایت از خریداران بود.

    وی درباره خصوصی سازی صنعت خودرو نیز گفت: هر چند دولتی بودن، کلیدی ترین مشکل صنعت خودروست اما در خصوصی سازی این صنعت، بیم آن می رود که آنچه در خصوصی سازی های گذشته رخ داده است دوباره تکرار شود.

    دبیرکل سومین همایش بین المللی صنعت خودرو در بخشی از سخنان خود به تشریح وضعیت صنعت خودرو در جهان پرداخت و گفت: 19 کشور نخست اقتصادی دنیا دارای صنعت خودروسازی قدرت مندی هستند؛ بین سه تا هفت درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) این کشورها به صنعت خودرو اختصاص دارد.

    وی با یادآوری اینکه در سال گذشته 90 میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است، گفت: در حال حاضر یک میلیارد و 200 میلیون خودرو در جهان وجود دارد و ارزش فروش سالیانه خودرو در دنیا دو میلیارد و 670 میلیون دلار برآورد شده است.

    قربانی گفت: صنعت خودرو در ایران 400 هزار شغل بطور مستقیم و 200 هزار شغل بطور غیرمستقیم ایجاد کرده و 2.7 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت