با حضور جمهوری اسلامی ایران؛

شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد افتتاح شد

عصر نمایشگاه- شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد شنبه 28 مهر با شعار «کلام آزاد است» در فضایی به مساحت 30000 مترمربع و با حضور 418 ناشر داخلی و خارجی گشایش یافت. کشور کوبا مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است.

    آیین گشایش این نمایشگاه با حضور سلاکویچ وزیر فرهنگ صربستان، آلپیدیو آلونسو گرائو وزیر فرهنگ کوبا، سفرا و نمایندگان فرهنگی کشورهای مختلف از جمله رشید حسن‌پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورپزشک رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان و جمع کثیری از فعالان حوزه نشر برگزار شد.

    میگل بارنت شاعر، نویسنده و مردم‌شناس برجسته کوبایی در این مراسم طی سخنانی گفت: برای من، به عنوان یک نویسنده و روشنفکر کوبایی، سخنان آغازین از طرف هیئت کوبایی افتخار بزرگی است. این رویداد یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین فضاهای ادبی در اروپا به حساب می‌آید.

    وی با اشاره به اینکه فرهنگ صربستان از شهرت جهانی برخوردار است، افزود: ادبیات صربستان از قرون وسطی تا به امروز مرجعی برای نویسندگان آمریکای لاتین و جهان بوده است و به طور خاص می‌توان به متن انجیل میروسلاو و همچنین آوازهای غنایی و حماسی که به همراه موسیقی سنتی اجرا می‌شود، اشاره کرد.

    در پایان مراسم افتتاحیه، سلاکویچ وزیر فرهنگ صربستان و گرائو وزیر فرهنگ کوبا در غرفه جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال رشید حسن پور سفیر جمهوری اسلامی ایران و امیر پورپزشک رایزن فرهنگی قرار گرفتند.

    در نمایشگاه کتاب بلگراد، کشورهایی از جمله کوبا، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، یونان، ایتالیا، کنگو، مراکش، آلمان، رومانی، روسیه، تونس، ترکیه، اوکراین، کرواسی، مونته‌نگرو و جمهوری اسلامی ایران حضور دارند و علاوه بر بخش نمایشگاهی، بازدیدکنندگان می توانند از بیش از 500 برنامه در حاشیه نمایشگاه استفاده کنند.

    رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در صربستان با حمایت خانه کتاب و ادبیات ایران در غرفه‌ای به مساحت 24 مترمربع، علاوه بر عرضه انتشارات خود، نسبت به معرفی جدیدترین آثار ناشران ایرانی به زبان‌های فارسی، انگلیسی و صربی می‌پردازد.

    چهار اثر تازه منتشر شده این رایزنی فرهنگی با حمایت مرکز ساماندهی ترجمه و نشر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شامل کتاب‌های امام رضا(ع) دانای خاندان، دیوان حافظ، نشریه نور ویژه بانوان موفق ایرانی و ادبیات معاصر ایران منتشر شده در نشریه انجمن ادبی صربستان، در نشست ویژه‌ای معرفی و رونمایی می‌شوند.

    شصت‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد تا یکشنبه 6 آبان در مرکز نمایشگاهی این شهر برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۱۱ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت