یورش مارشال‌های ایالتی برای اجرای حکم دادگاه

محصولی تقلبی چینی در نمایشگاه CES توقیف شد

عصر نمایشگاه- یک شرکت چینی که محصولی را از روی دست آمریکایی‌ها کپی کرده بود، در نمایشگاه CES با یورش مارشال‌های ایالتی برای اجرای حکم دادگاه روبرو شد.

محصولی تقلبی چینی در نمایشگاه CES توقیف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش عصر نمایشگاه؛ ماجرا از آنجا آغاز شد که شرکت « Future Motion» آمریکا در نمایشگاه سال 2014 یک نمونه اسکیت‌بورد الکتریکی تک‌چرخ را که خودش تعادلش را حفظ می‌کرد به نمایش گذاشت و با استقبال بسیار خوبی هم مواجه شد. این شرکت در آن زمان بیش از 630 هزار دلار پیش‌فروش و سرمایه‌گذاری برای تولید محصول خود جذب کرد و قیمت آن‌را 1500 دلار تعیین کرده بود. از آن زمان تا طی شدن مراحل لازم برای دریافت پتنت (حق‌ابداع و ساخت تجاری) دو سال زمان صرف شد و در نهایت این شرکت در ماه آگوست 2015 (شهریور 94) توانست این امتیاز را به نام خود ثبت کند.

    در نمایشگاه امسال شرکت «چانگژو» چین نیز نمونه دیگری از این اسکیت‌بورد را به نمایش گذاشت که ادعای ویژگی‌های مشابهی دارد اما قیمت تمام شده آن 550 دلار است. شاون کولیچ، وکیل شرکت فیوچر موشن، درباره اتفاق دیروز در CES گفت: «از اواخر سال 2015 من متوجه شدم که این شرکت چینی فعالیت‌هایی را برای ارائه یک کپی بسیار ارزان و بی‌کیفیت از محصول شرکت ما آغاز کرده است و بلافاصله با آنها مکاتبه و درخواست کردم دست از تقلب در این محصول بردارند اما هرگز پاسخی دریافت نکردم.» وقتی روز چهارشنبه نمایشگاه تکنولوژی آغاز به کار کرد، کولیچ دریافت که چینی‌ها نه‌تنها کپی سخیف خود را تولید کرده ا‌ند که حتی آن‌را به آمریکا آورده‌اند تا در CES به‌فروش برسانند. در مرحله بعد شرکت فیوچرموشن با مراجعه به دادگاه توانست حکم توقیف برای این محصول دریافت کند و دیروز با حضور مارشال‌های ایالتی، این محصول را از نمایشگاه لاس‌وگاس خارج کرد.

    کولیچ در توضیح چرایی اقدام خود گفت: «اینجا نمایشگاه خلاقیت و نوآوری است و جایی برای کپی‌برداری و تقلب در آن وجود ندارد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم با پیشنهادهای ارزان و بی‌کیفیت، یک محصول خوب را از آینده دنیا حذف کنند. عاقلانه است که نگذاریم کسی چاه آب را مسموم کند.»

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت