دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی بیان کرد

روند رو به رشد و پیشرفت نمایشگاه آیفود

عصر نمایشگاه- طی سال‌های گذشته نمایشگاه آیفود با رشد و پیشرفت مناسبی روبه رو بوده و هر سال حضور هیات‌های تجاری در آن پررنگ‌تر می‌شود.

روند رو به رشد و پیشرفت نمایشگاه آیفود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل ازآیفود ،فیروز ابراهیمی در ادامه افزود: از مبلغ 16000 میلیارد تومان تسهیلاتی که برای صنایع آسیب‌دیده کشور در نظر گرفته شده برای هیچ یک از شاخه‌های صنعتی سقف مشخصی در نظر گرفته نشده و تا کنون در استان 20 درصد از واحدهای عارضه‌یابی شده مربوط به صنایع غذایی بوده‌اند.

    دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت گفت: از تعداد کل واحدهای صنعتی که به منظور عارضه‌یابی در سایت بهینه‌یاب ثبت‌نام کردند 130 واحد عارضه‌یابی شدند که از این تعداد همان‌طور که گفتم 20 درصد واحدها در زمینه صنایع غذایی فعال بوده‌اند.

    ابراهیمی اصلی‌ترین نیاز تولید را فروش کالا دانست و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید مردم طی سال‌های گذشته در داخل با مشکل مواجهیم بنابراین باید به سمت صادرات کالا برویم، ضمن اینکه تجربه ثابت کرده واحدهای تولیدی که صادرات دارند با مشکلات به مراتب کمتری مواجهند.

    چنانچه واحدهای تولیدکننده داخل نگاه صادرات‌محور نداشته باشند به ظرفیت تولید بیش از 50 درصد نخواهند رسید.

    وی در ادامه در خصوص عوامل موثر در رشد صنعت غذای استان، بیان کرد: طی سال‌هایی که صنایع به دلیل وجود تحریم‌ها دچار مشکل بودند صنعت غذا به دلیل همجواری با کشورهایی چون عراق و افغانستان مشکلات کمتری در حوزه صادرات داشته است.

    ابراهیمی در ادامه بر اهمیت صادرات صنایع غذایی تاکید کرد و گفت: در این بین برگزاری نمایشگاه‌های صنایع غذایی بسیار تاثیرگذار است  و طی سال‌های گذشته نمایشگاه آیفود با رشد و پیشرفت مناسبی روبه رو بوده و هر سال حضور هیات‌های تجاری در آن پررنگ‌تر می‌شود.

    دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی با بیان اینکه نمایشىگاه‌های صنایع غذایی از تعدد و تنوع خوبی برخوردار است، اظهار کرد: خراسان رضوی در بسیاری از رشته‌های صنایع غذایی قطب تولید است و در این حوزه حجم سرمایه‌گذاری بالایی وجود دارد.

    وی در ادامه نمایشگاه آیفود را فرصت بی‌بدیلی برای تمرکز بر صادرات دانست و عنوان کرد: امسال با رفع تحریم‌ها،امیدواریم نمایشگاهی به مراتب بهتر از سال‌های گذشته شاهد باشیم و دست‌اندرکاران نمایشگاه‌ بر پذیرش هیات‌های تجاری تمرکز کنند که به رشد و پیشرفت دانش فنی و ماشین‌آلات و تکنولوژی استان کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت