عضو هیات کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد

در خواست ۱۸۰ میلیارد تومانی تا پایان پروژه مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب

عصر نمایشگاه- عضو هیات رئیسه و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست ۱۸۰ میلیارد تومان برای پایان پروژه شهر آفتاب گفت: پروژه شهر آفتاب در سال ۸۸ کلید خورده و امروز که در سال ۹۴ هستیم و ۶ سال از زمان پروژه می گذرد شاهد پیشرفت ۹۳ درصدی این پروژه هستیم.

در خواست ۱۸۰ میلیارد تومانی تا پایان پروژه مرکز نمایشگاهی شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، مهدی چمران با بیان اینکه امروز شاهد پیشرفت خوب عملیات عمرانی و اجرائی بودیم که دو موضوع حسرت آمیز در این امر قابل اعتنا می باشد گفت: نخست آنکه به دلیل کمبود میزان نقدینگی نتوانسته ایم در زمان مورد انتظار این مکان را برای برپایی نمایشگاه ها آماده کنیم و موضوع دوم ساخت و اتمام خط مترو تهران تا فرودگاه امام و متعاقب آن شهر پرند است.


    چمران اظهار کرد: بر همگان واضح است که بهره برداری از این نمایشگاه بدون وجود مترو فایده ای نخواهد داشت برای همین باید هر چه سریعتر در ساخت و اتمام این خط مترو اقدامات لازم انجام شود.


    وی خاطر نشان کرد: اتمام این خط مترو به دلیل اینکه خارج از محدوده تهران است باید از سوی دولت تامین اعتبار شود، به گونه ای که ساخت آن تا فرودگاه حضرت امام (ره) 300 میلیارد تومان و تا شهر پرند 200 میلیارد تومان دیگر هزینه در بر دارد که برای اتمام و بهره برداری، منتظر تامین اعتبار از سوی دولت و وزارت راه و شهر سازی هستیم.


    رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلاتی که برای برگزاری نمایشگاههای تخصصی و نیز نمایشگاه های ملی در سطح شهر تهران به سبب تشدید ترافیک و ازدحام که موجبات کند شدن عبور و مرور می شود داریم باید اهتمام ویژه ای در بهره برداری از این نمایشگاه به خرج دهیم.


    چمران همچنین به طراحی ها و معماری های صورت گرفته در ساخت فضای نمایشگاهی و همچنین فضای باز آن در شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: ما از 12 سال پیش درگیر ساخت و طراحی این پروژه هستیم و از همان ابتدا هم تلفیق و تطبیق طراحی ها با معماری ایرانی اسلامی مد نظر ما بود.


    ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه و کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این بازدید بر اهمیت احداث نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: پروژه شهر آفتاب در سال 88 کلید خورده و امروز که در سال 94 هستیم و 6 سال از زمان پروژه می گذرد شاهد پیشرفت 93 درصدی این پروژه هستیم.


    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه های موجود در سطح شهر تهران موجب تشدید معضلاتی از جمله ترافیک و آلودگی هوا می شد اظهار کرد: ضرورت وجود این فضا در حاشیه شهر تهران برای برپایی نمایشگاه ها اجتناب ناپذیر بود و این فضا در نقطه خوبی همچون همجواری با حرم مطهر حضرت امام (ره) تعبیه شده که هم در دسترس شهروندان خواهد بود و هم اهداف ما را تامین خواهد کرد.


    عضو هیات رئیسه شورا با بیان اینکه در ماه گذشته شهرداری تهران درخواستی از شورا کرد تا 180 میلیارد تومان برای پایان پروژه تخصیص داده شود گفت: به یقین تزریق این بودجه می تواند موجب تسریع در روند ساخت شود هرچند پیش بینی ما افتتاح این پروژه در 6 ماه آینده است که البته شهرداری تهران قول ساخت آن را تا 2 ماه آینده داده است.


    اسماعیل دوستی نیز در جریان این بازدید عنوان کرد: این نمایشگاه کارکرد کشوری و بین المللی دارد و محصولات از شرق و شمال و جنوب و غرب کشور برای ارائه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد که ما باید تمام تلاشمان این باشد که برای تهران گره ترافیکی ایجاد نشود.


    وی با بیان اینکه تا به امروز هزار میلیارد تومان از سوی مدیریت شهری برای این پروژه هزینه شده است گفت: شاید نگاه روز اول این بود که تنها زیر ساخت ها از سوی مدیریت شهری ساخته شود و بعد به بخش خصوصی(BOT) واگذار گردد ولی با صرف این هزینه اکنون زمان واگذاری به بخش خصوصی فرا رسیده است چراکه هزینه های جاری نمایشگاه نباید به شهرداری تحمیل شود و اگر درآمدی هم به شهرداری نمی دهند حداقل باید خود را اداره کنند.


    اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در راستای اهمیت این نمایشگاه گفت: نام این نمایشگاه، نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران است یعنی شهرداری بانی آن است ولی جایگاه آن در جایگاه بین المللی است، به بیانی این نمایشگاه با این هزینه ها باید بجای رقیب یک هاب منطقه ای باشد تا به کشورهای حاشیه خلیج فارس و ترکیه و آسیای میانه طعنه بزند.


    وی همچنین بر تدوین طرح کسب و کار به عنوان مبنای عمل مدیریت شهری از سوی بهره برداران تاکید کرد و افزود: تهیه یک طرح کسب و کار تا افق 1404 مبنای کار خواهد شد و بر این اساس می توانیم مشارکت بخش خصوصی را بهتر جذب کنیم.


    رئیس کمیته عمران شورا تصریح کرد: این نمایشگاه ظرفیت تبدیل شدن به برند بین المللی را دارد به گونه ای که با راه اندازی آن بخشی از صنایع به طور دائمی در آن حضور خواهند داشت.


    شاکری گفت: باید با وزارت بازرگانی و شرکت نمایشگاه ها نیز هماهنگی ایجاد شود تا قدرتمندانه در این عرصه وارد شویم و این جایگاه را در تفاهمات فی مابین تثبیت کنیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت