جمعی از کتابفروشان رشت درنامه‌ای اعلام کردند؛

مخالفت کتابفروشان رشت با برپایی نمایشگاه استانی کتاب در مهرماه

عصر نمایشگاه- جمعی از کتابفروشان رشت درنامه‌ای به دلیل آنچه آسیب‌های برگزاری نمایشگاه استانی کتاب در گیلان در مهرماه به صنف خود خوانده‌اند، خواستار به تاخیر انداختن این نمایشگاه شدند.

مخالفت کتابفروشان رشت با برپایی نمایشگاه استانی کتاب در مهرماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، تعدادی از کتابفروشی‌های رشت در نامه‌ای به رئیس اتحادیه کتابفروشان این شهرستان، به دلیل آنچه آسیب به صنف کتابفروش نامیده‌اند، اعتراض خود را به برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان در مهرماه سال جاری اعلام کردند و خواستار به تعویق انداختن زمان برگزاری این نمایشگاه شده‌اند.

    در این نامه  آمده است:

    «نظر به برگزاری نمایشگاه کتاب گیلان در تاریخ 12 الی 17 مهرماه سال 1395 و با توجه به این موضوع که شغل کتابفروشی به عنوان یک شغل فصلی خود را شناسانده است و یک کتابفروش در طول یک سال به امید سال تحصیلی انتظار می‌کشد تا رونق اقتصادی از دست رفته را بازیابد.

    حال با توجه به اینکه سازمان نمایشگاه‌های کتاب تصمیم بر آن گرفته در این زمان نمایشگاه برقرار نماید، شایسته است اتحادیه از حقوق صنفی اعضای خود حمایت کند و ضمن مکاتبه با اداره کل ارشاد استان گیلان مبنی‌بر انتقال زمان نمایشگاه به یک مقطع زمانی دیگر، عدم رضایت اعضای اتحادیه را اعلام و نظریه کارشناسی خود را اعلام داشته که صنف فروشنده کتاب به علت بازدهی کم بسیار محدود و ضعیف می‌باشند و این امر باعث آسیب به صنف خواهد شد.

    در ضمن همکارانی بسیار قلیل غیربومی و بومی برای جذب مشتری مبادرت به ارائه تخفیف در طول سال بدون قاعده مشخص مبادرت می‌ورزند. این موضوع آسیب به صنف کتاب خواهد شد و مشتری را وابسته به تخفیف خواهد کرد. شایسته است مراتب بررسی و نسبت به رفع مشکل اقدام لازم صورت گیرد».

    یادآور می‌شود، مجری برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در کشور، «موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران» است.

    مطابق اعلام این موسسه، نمایشگاه‌های استانی کتاب با هدف «ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فراهم آوردن تسهیلات جهت دسترسی هم­ میهنان به تازه ‌های نشر» و «از طریق مشارکت و ثبت­ نام ناشران» در سراسر کشور برگزار می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت