برپایی نمایشگاه فرش ایرانی در آتلانتا

عصر نمایشگاه: رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه نباید تنها مشکلات قالیبافان را نشان داد، گفت: رسانه ها باید نگاهشان را نسبت هنر قالیبافی تغییر دهند و این موضوع که قالیبافی مختص به افرادی نیازمند است، صحیح نیست.

برپایی نمایشگاه فرش ایرانی در آتلانتا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، حمید کارگر در مراسم افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه فرش دستباف در اصفهان با بیان اینکه آمریکا یکی از اصلی ترین خریداران کالای فرش ایرانی، اظهار کرد: طبق توافقات انجام شده از ابتدای سال 2016 میلادی، تحریم ورود فرش ایرانی به آمریکا برداشته خواهد شد و می توانیم بار دیگر صادرات فرش به این کشور را شاهد باشیم.

    وی با بیان اینکه قرار است نمایشگاهی از فرش دستباف ایرانی سال آینده در آتلانتای آمریکا برگزار شود، افزود: هیاتی از تجار آمریکایی نیز در آینده نزدیک در آلمان با فعالان فرش دستباف ایرانی نشست هایی خواهند داشت.

    رییس مرکز ملی فرش ایران اضافه کرد: تبلیغات برون مرزی گسترده از ابتدای سال 2016 میلادی در خارج از کشور و به ویژه در اروپا آغاز خواهد شد.

    کارگر ادامه داد: باید کشور در عرصه تولید و صادرات فرش هوشیار باشد. با توجه به اینکه ایران تنها صادر کننده فرش به کشورها نیست، کشورهایی مانند هند و پاکستان از جمله رقبای سرسخت ایران در عرصه صادرکننده فرش به حساب می آیند.

    وی به اقدامات انجام شده برای رونق بازار فرش در داخل کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با همراهی صندوق کارآفرینی امید تسهیلات 10 میلیون تومانی با سود چهار درصد و اقساط 36 ماهه در نظر گرفته شده است.

    رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: همچنین هم اکنون 700 هزار قالیباف فعال در کشور هستند که از این تعداد تنها 480 هزار نفر از آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

    کارگر اظهار کرد: مرکز ملی فرش ایران رایزنی های بسیار زیادی برای بهبود وضعیت بیمه قالیبافان انجام داده است. در این راستا 1074 میلیارد تومانی برای بیمه 500 هزار قالیباف از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارائه شده است و امیدواریم این بودجه تصویب شود.

    وی با بیان اینکه فرش و فرشبافی ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، اشتغالزایی و اقتصادی را در بردارد، افزود: در سال های 90 تا 92 تولید و صادرات فرش دستباف با رکود جدی روبرو بود، به طوری که صادرات فرش دستباف در سال 92 تنها 314 میلیون دلار بود اما این رکود در سال 93 متوقف شد.

    رییس مرکز ملی فرش ایران به عوامل موثر بر تولید و صادرات فرش اشاره کرد و ادامه داد: هدفمندی یارانه ها، تحریم های علیه ایران و انقلاب کشورهای عربی از جمله این عوامل به حساب می آید.

    کارگر با بیان اینکه موزه فرش در اصفهان در میدان امام علی (ع) تحت نظارت مرکز ملی فرش ایران راه اندازی خواهد شد، گفت: باید سازمان ها و نهادهای مرتبط از جمله شهرداری اصفهان باید در این اقدام همکاری هایی را انجام دهند.

    وی با بیان اینکه قالی و قالیبافی اصلا یک هنر است افزود: نباید تنها مشکلات قالیبافان را نشان داد، رسانه ها باید نگاهشان را نسبت هنر قالیبافی تغییر دهند و این موضوع که قالیبافی مختص به افرادی نیازمند است، صحیح نیست.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت