سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه ای منتشر کرد

رعایت تعرفه های مصوب نمایشگاه ها و پرهیز از اخذ هزینه های اضافی

عصر نمایشگاه- سازمان توسعه تجارت ایران در اطلاعیه ای نسبت به رعایت تعرفه های مصوب نمایشگاه ها و پرهیز از اخذ هزینه های اضافی اطلاعیه ای صادر کرد.

رعایت تعرفه های مصوب نمایشگاه ها و پرهیز از اخذ هزینه های اضافی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » ،در این اطلاعیه آمده است:

    باعنایت به بهبود روابط و تعاملات سیاسی کشور در عرصه بین الملل و حضور فعال تر شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران که به نحو قابل توجهی بر رشد کمی و کیفی مشارکت آنها در این رویدادها تاثیر گذار بوده است، سازمان توسعه تجارت ایران و شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران تلاش می نمایند تا با همکاری و هم فکری مجریان نمایشگاهی، زمینه را برای بهره برداری هرچه بیشتر از این فرصت فراهم نمایند .
    در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تولیدی و تجاری کشور و برخورداری از دانش و فناوری نوین جهانی و توسعه ارتباطات صنعتی، تجاری و علمی، نیازمند برگزاری نمایشگاه های مطلوب تر که بیش از پیش در شأن کشور باشد، هستیم.

    امروزه نمایشگاه های ایران بیشتر در معرض مشاهده و ارزیابی قرار گرفته اند و بایستی نسبت به گذشته،
    قانونمندتر، هدفمندتر و اثربخش تر عمل نمایند و لذا دست اندرکاران این صنعت برای صیانت از آن و جلوگیری از هدر رفت منابع عمومی کشور که متشکل از هزینههای مادی و معنوی شرکت کنندگان، بازدید کنندگان و برگزار کنندگان می باشد، باید به مثابه یک وظیفه ملی و اقدام حرفه ای به آن نگاه وعمل نمایند.
    اگرچه همه نمایشگاه ها از اهمیت لازم برخوردار می باشند ولی برخی از آنها بدلیل گستردگی مخاطبان و همچنین تاثیر بیشتر در امر تولید و تجارت کشور از حساسیت بالاتری برخوردارند، نمایشگاه هایی چون؛ نفت، ساختمان،صنایع غذایی، صنعت، مبلمان و.. از آن جمله اند و از مجموعه های اجرائی آنها که متشکل از سازمان های مسئول، تشکل های مادر از جمله اتاق تعاون، اتحادیه های تولیدی صادراتی ذیربط و مجریان با سابقه توقع بیشتری می رود تا در راستای اهداف کلان و رعایت دقیق ضوابط و مقررات ذیربط، با سیاستگذاران صنعت نمایشگاهی همراهی نمایند.

    برای تحقق آنچه گفته شد، این سازمان و شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران برنامه های مشخص وتدوین شده ای دارند که به عنوان مثال؛ برنامه ریزی منسجم برای حضور هیات های تجاری و خریدار خارجی جهت حضور در نمایشگاه ها، مدیریت مذاکرات رو در رو شرکت های ایرانی با طرف های خارجی، ارزیابی و نظارت مستمر و هدفمند بر عملکرد مجریان نمایشگاهی در زمینه رعایت مقررات و اصول برگزاری نمایشگاههای صنعتی و تجاری ... از آن جمله هستند.

    در این چارچوب، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی جمهوری اسلامی ایران طی نامه شماره  27407 / 41 / 94  مورخ 25 / 12 / 1394 برخی از موارد مهم در زمینه مقررات برگزاری را به مجریان محترم ابلاغ نموده است، ولی مشاهده میشود بعضأ مواردی )به ویژه مفاد بند 2 در مورد عدم دریافت هزینه های اضافی از شرکت کنندگان در نمایشگاه زیر عناوین اسپانسری یا خدمات ویژه و غیره ( رعایت نمی شود.

    لذا در اجرای سیاست نمایشگاهی کشور یادآوری می گردد؛ کلیه مجریان نمایشگاهها ملزم به رعایت تعرفه های مصوب نمایشگاه و گروههای کالایی مرتبط و تعریف شده می باشند.

    بدیهی است عدم رعایت آن موجب اخلال در ضوابط و مقررات مربوطه بوده و مطابق دستور العمل تخلفات نمایشگاهی با مجریان خاطی رفتار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت