معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات بیان کرد

نمایش ظرفیت های پرورش گل محلات در نمایشگاه روسیه

عصر نمایشگاه- معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات گفت: برای نخستین بارگلکاران محلاتی، ظرفیت های پرورش گل را به عنوان نماینده صنعت گل و گیاه زینتی ایران در نمایشگاه بین المللی گل روسیه به نمایش می گذارند.

نمایش ظرفیت های پرورش گل محلات در نمایشگاه روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، محمد رضا شفیعی افزود: نمایشگاه بین المللی گل روسیه در هشتم شهریور ماه امسال به مدت سه روز در مسکو برگزار می شود.

    وی ادامه داد: گلکاران محلات در این نمایشگاه گل های گلدانی، آپارتمانی و فضای باز خود را در قالب یک غرفه عرضه می کنند.
    معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در محلات بیان کرد: معرفی ظرفیت های تولید کل و حضور هدفمند ایران دربازاریابی و صادرات گل و گیاه زینتی در کشور روسیه هدف شرکت در این نمایشگاه بین المللی است.

    شفیعی بیان کرد: کنسرسیومی در شهرستان محلات متشکل افراد حقیقی و حقوقی ایجاد شده تا با انسجام و هماهنگی روند حضور در نمایشگاه بین المللی گل روسیه را پی بگیرد.

    وی گفت: روسیه دومین وارد کننده گل و گیاه به ویژه گل های شاخه بریده است که هم اینک نیاز خود را هلند، اکوادر، اسرائیل و کنیا تامین می کرد.
    شفیعی بیان کرد: این کشور سالانه دو تا سه میلیارد دلار گل و گیاه وارد می کند در صورتی که همه صادرات گل و گیاه ایران در سال 40 تا 50 میلیون دلار است.

    وی گفت: به دلیل کیفیت پایین گل های تولیدی وارداتی از این چهار کشور و گرانی محصول، حضور هدفمند و برنامه ای گلکاران محلاتی در نمایشگاه بین المللی گل روسیه می تواند در تقویت بازاریابی این محصول برای ایران اثرگذار باشد

    شفیعی افزود: در صورتی که از شهرستان محلات بتواند بخشی از نیاز گل و گیاه روسیه را تامین کند تحول چشمگیری در صنعت گل این شهرستان به وجود می آید.

    سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان مرکزی 990 هکتار است که حدود 90 درصد زیر کشت استان متعلق به شهرستان محلات می باشد.
    18 درصد از سطح زیر کشت کشور شامل 12درصد از تولید گل شاخه بریده ،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.

    سابقه گلکاری در محلات 70 سال است و در این شهرستان 45هزار نفری افزون بر سه هزار نفر به صورت رسمی در قالب 700 واحد تولید و پرورش گل و گیاهان زینتی مشغول به کار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت