حضور ایران برای دوازدهمین بار در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۲۰۱۶

عصر نمایشگاه- ایران برای دوازدهمین بار در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۲۰۱۶شرکت می کند و مانند هر سال آژانس های مسافرتی، گردشگر جذب کرده و کانون اتومبیلرانی نیز بسته های سرمایه گذاری خود را معرفی می کند.

حضور ایران برای دوازدهمین بار در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، سی و ششمین نمایشگاه گردشگری فیتور 2016 اسپانیا از بیستم تا بیست و چهارم ژانویه برابر با سی‌ام دی ماه تا چهارم بهمن ماه در مادرید اسپانیا برگزار می‌شود. ایران برای دوازدهمین بار قرار است در این نمایشگاه و در سالن 6 بخش خاورمیانه حضور پیدا کند.

    این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بزرگ توریسم در بازار آمریکای لاتین، اسپانیا، پرتغال، آفریقا و آسیاست و مرجع توریسم دنیا برای متخصصان حرفه گردشگری و نمایشگاه تجاری پیش‌رو برای بازارهای داخلی و خارجی به شمار می‌آید. همچنین فضای تجاری مناسبی را برای حضور، گردهمایی و ملاقات آژانس‌ها، تورگردانان، هتل‌ها و سایر متخصصین گردشگری جهان فراهم می‌کند.

    عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نشستی با حضور آژانس‌ها و هتل‌های شرکت‌کننده در این نمایشگاه که20 دی ماه در سالن اجتماعات این کانون برگزار شد، درباره شرکت ایران در این نمایشگاه، گفت: کانون متولی برگزاری این نمایشگاه شده است. هدف از حضورمان، جمع‌آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری، شناسایی و جذب شرکای جدید، برگزاری ملاقات با تولیدکنندگان و مشتریان بالقوه، ایجاد فرصت برای برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌ها، جذب علاقه‌مندان به سفر، آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی است.

    وی با بیان اینکه در این نمایشگاه بسته سرمایه‌گذاری در خانه‌های سنتی و کاروان‌سراهای ایران ارائه می شود ادامه داد: امسال در نمایشگاه گردشگری فیتور از شرکت‌های فعال صنعت گردشگری و هتل‌ها و هنرمندان صنایع دستی دعوت کرده‌ایم تا همانند سال‌های گذشته توانمندی‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشورمان را معرفی کنند.

    در ادامه این برنامه هر یک از شرکت‌کنندگان به بیان نظرات خود پیرامون این نمایشگاه پرداختند. یکی از انتقادات مطرح شده در این نشست به طراحی غرفه ایران بود چرا که هر ساله این غرفه کیفیت طراحی مناسبی را ندارد و متغیر است درحالی که کشورهای دیگر برای خود یک طرح شاخص و استانداردی دارند اما حتی در رنگ آمیزی غرفه ایران نیز اتفاق نظر وجود نداشته و هر سال تغییر می کند.

    محمدعلی واقفی مدیرعامل یک آژانس گردشگری که مکان ثابتی برای شرکت در غرفه ایران دارد، گفت: در بیشتر کشورهای توریست پذیر، عمدتاً هزینه نمایشگاه و ساخت غرفه توسط دولت حمایت می‌شود. در سال‌های گذشته که وضع دولت خوب بود، کمک‌هایی می‌شد اما در اوج دوران فعالیت‌های نمایشگاه حمایت‌هایی نشد. الان دولت توان ندارد و انتظاری نداریم. پس راه واگذاری این نمایشگاه‌ها که سازمان میراث فرهنگی در پیش گرفته، بهترین کار است. حتماً با پولی که کانون از ما بابت نمایشگاه می‌گیرد، نمی‌تواند تمام هزینه‌ها را پوشش دهد و باید بالاخره از خودش نیز هزینه کند. اگر کانون می‌تواند بهتر است که بقیه نمایشگاه‌ها را نیز برگزار کند.

    وی گفت: آژانس‌هایی که برای اولین بار در این نمایشگاه شرکت می‌کنند، نباید انتظار داشته باشند که سریع مشتری جذب کنند بلکه باید نتیجه تبلیغاتشان را پنج سال بعد ببینند. امیدواریم در کشور تعداد آژانس‌هایی که تور به ایران می‌آورند، بیشتر از آژانس‌هایی باشد که تور از ایران خارج می‌کنند.

    امیر جعفری نماینده یک هلدینگ نیز گفت: اگر قرار است به عنوان مثال کانون اتومبیلرانی و جهانگردی چهار سال دیگر نمایشگاه برگزار کند، بهتر است از هر شرکت‌کننده پیش‌پرداخت بگیرد تا بتواند سازه خوبی را تهیه کند. متاسفانه اکنون هر سال رنگ و تخته غرفه ایران تغییر می‌کند. گاهی طرح باغ ایرانی را می‌دهند در صورتی که باید ازاصول ثابتی پیروی شود. طرح واحد و استاندارد را با مشورت تور اپراتورها و شرکت‌ها تهیه و آن را هر سال اجرا کنید. موسیقی سنتی نیز بهتر است که هر روز در یک ساعت مشخص برگزار شود.

    ابوالقاسم ایرجی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز در این برنامه از حضور در نمایشگاههای گردشگری اتریش، ژاپن و مالزی خبر داد و گفت: امسال در چند نمایشگاه صنایع‌دستی در میلان و فلورانس شرکت کرده‌ایم و قرار است نمایشگاه دیگری را در مونیخ برگزار کنیم. در حال حاضر 15 نماینده در خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که امیدواریم وضعیت این دفاتر بهبود و فعالیت آنها توسعه یابد.

    وی از راه‌اندازی پرتال گردشگری ایران به زبان انگلیسی همزمان با برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا خبر داد و افزود: براساس قراردادی که با بزرگترین شرکت نرم‌افزار خصوصی ایران بسته شده و مطالعات صورت گرفته، قرار است پرتال گردشگری ایران به هفت تا 10 زبان دنیا مسلط شود.

    ایرجی از راه‌اندازی گروه جدید اقامتی کانون با عنوان گردشگری پذیرایی ایران‌سرا خبر داد و گفت: قرار است این گروه بناهای تاریخی مثل قدمگاه کرج، دیر گچین، حجت‌آباد وزیر یزد‌، عمارت چلپی‌اوغلو و حمام سالار زنجان را که در مزایده برنده شدیم به عنوان زیرساخت اقامتی در کشور با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر بگیرد.

    علی‌باقر نعمتی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور نیز از برگزاری Road Show و نمایشگاه‌های در حال حرکت در پنج کشور شناسایی شده‌ چین، روسیه‌، ترکیه‌، عراق و احتمالا بلژیک که بازارهای نوظهور گردشگری محسوب می‌شوند‌ خبر داد و افزود: با انتخاب مجری، این نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی در شهرهای مختلفی از این کشورها برگزار خواهد شد.

    در پایان این نشست مراسم قرعه کشی برای جانمایی آژانس های مسافرتی در غرفه ایران برگزار و مکان قرارگیری هر یک از آنها مشخص شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت