سفیر ایتالیا در ایران گفت:

برگزاری نمایشگاه ایتالیا در ایران ، نمادی از همکاری های دو کشور

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: حجم تجارت ایران و ایتالیا در سالهایی تا هفت میلیارد دلار رسیده است که امیدورایم در آینده، بیش از این افزایش یابد.

برگزاری نمایشگاه ایتالیا در ایران ، نمادی از همکاری های دو کشور
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،حسین اسفهبدی امروز در آیین افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی اختصاصی ایتالیا در تهران، این کشور را بزرگترین شریک تجاری ایران در بین کشورهای اروپایی اعلام کرد و افزود: امسال 146 هیات تجاری از کشورهای مختلف به ایران سفر کردند که از نظر تعداد همزمان اعضا، ایتالیا با 380 نفر در رتبه نخست قرار دارد.
    استاندار «فریولی ونتزیا جولیا» ایتالیا نیز که بعنوان نماینده دولت ایتالیا در دومین نمایشگاه بین المللی اختصاصی ایتالیا حضور یافته است، گفت: با توافق اخیر ایران و کشورهای 1+5، راه برای گسترش روابط ایران و ایتالیا باز خواهد شد.
    دبورا سراکیانی افزود: در این دوره زمانی که بحران اقتصادی، اروپا را در بر گرفته است، ما به لطف اقتصادمان توانسته ایم به صادرات چند میلیارد یورویی دست پیدا کنیم.
    سفیر ایتالیا در ایران نیز گفت:برگزاری این نمایشگاه، نمادی از همکاری های دو کشور است؛ در نخستین نمایشگاه ایتالیا، ارتباطاتی میان دو طرف برگزار شد که امیدواریم به همکاری های خوبی منتج شود.
    «ماورا کنچیاتوری» روابط دو کشور را عملیاتی توصیف کرد و گفت: قصد داریم همکاری های سیاسی و اقتصادی خود را با ایران گسترش دهیم.
    وی اضافه کرد: با اجرایی شدن موثر توافق هسته ای ایران، تهران و رم می توانند به همکاری های راهبردی و استراتژیک دست پیدا کنند.
    سفیر ایتالیا در ایران به سفر آینده رئیس جمهوری ایران به ایتالیا اشاره کرد و گفت: همکاری های دو کشور بدنبال سفر رئیس جمهوری ایران مستحکم تر خواهد شد؛ روحانی مقصد نخستین سفر اروپایی خود را ایتالیا انتخاب کرد که این سفر بسیار برای ما باارزش است.
    وی اضافه کرد: سفر روحانی به ایتالیا برای نوامبر 2015 برنامه ریزی شده بود که به دلایلی این سفر به تاخیر افتاد.
    کنچیاتوری با بیان اینکه در این سفر، هیاتی سیاسی و اقتصادی روحانی را همراهی خواهند کرد، گفت: دو هفته پس از سفر روحانی به ایتالیا، هیاتی متشکل از سه وزیر و بازرگانان ایتالیایی به ایران سفر می کنند که به دنبال آن می توانیم همکاری های اقتصادی گسترده ای را کلید بزنیم.
    شایان ذکر است :نخستین نمایشگاه اختصاصی کشور ایتالیا در سال 1393 از 15 تا 18 دی ماه سال 1393 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد. ایتالیا از جمله کشورهایی بود که در دوران اعمال تحریم ها، روابط خود را با ایران حفظ کرده بود. ایتالیا یکی از شریک های ایران در اروپاست که حجم مبادلات تجاری دو کشور، تا هفت میلیارد دلار نیز گزارش شده است.

     وزیر کشاورزی ایتالیا نیز بهمن ماه به ایران سفر می کند در ماه فوریه (بهمن - اسفند) آینده نیز هیاتی متشکل از شرکت های صنایع غذایی و کشاورزی ایتالیا به سرپرستی «مائوریتزیو مارتینا» وزیر سیاست های کشاورزی این کشور به ایران سفر خواهد کرد.
    «کارلو کالندا» معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در ماه نوامبر 2015 در راس یک هیات بزرگ اقتصادی به تهران سفر کرده بود. وی به تازگی در آستانه اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و برداشته شدن تحریم های ضد ایرانی اظهار داشت: «ایران، خبر خوش سال 2016 برای ایتالیاست.»
    وی افزود: در ماه های آتی دیدارهای دیگری میان مقام های ایتالیایی و ایرانی در تمام سطوح برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت