گالری گردی در پایتخت

انجمن های تجسمی نمایشگاه برپا می‌کنند

در این جایگاه «stop» کنید

عصر نمایشگاه- در حالی که این هفته انجمن مجسمه سازان و تصویرگران نمایشگاه هایی برپا می کنند، آثار هنرمندانی چون فرح اصولی، گیزلا سینایی، آنه محمد تاتاری، بهنام کامرانی و ... نیز به نمایش در می آید.

انجمن های تجسمی نمایشگاه برپا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از مهر، این هفته قریب به بیست نمایشگاه در پایتخت افتتاح می شود و هنرمندان شناخته شده ای آثارشان به نمایش در می آید. ضمن اینکه نمایشگاه «چهارسوی خیال» توسط انجمن هنرمندان مجسمه ساز و نمایشگاه «دیوار سفید» توسط انجمن تصویرگران در خانه هنرمندان برپا می شود. این در حالی است که شمار زیادی از نمایشگاه هایی که هفته آینده افتتاح شد این هفته نیز به کار خود ادامه می دهند.

    در ادامه نمایشگاه هایی را که این هفته در گالری های پایتخت افتتاح می شود، مرور می کنیم.

    نمایشگاه «جایگاه stop» در نگارخانه آوا

    نمایشگاه گروهی نقاشی یکم مرداد در نگارخانه آوا افتتاح می شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون فرح اصولی، آنه محمد تاتاری، گیزلا سینایی، بهنام کامرانی، میترا کاویانی، معصومه مظفری و جمال عرب زاده به نمایش در می آید.

    در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «تعیین چارچوب با وجود امکان شکستن محدودیت ها، نوعی مداقه را عیان می کند. مداقه ای بی قید و بند که به دنبال کشف دنیایی فراخ و متفاوت در پس کوچکی و محدویت است. چارچوب نوعی تعیین مرز است، انتخاب قلمرو است؛ بی آن که لزوماً تحدید باشد. چارچوب حوزه فرمانروایی نقاش است تا با همه آزادی عمل ها در مقر خود بر فراز جایگاهی کوچک اما بالا -  اما بلند به نظاره بنشیند.»

    نگارخانه آوا تا دهم مردادماه میزبان این نمایشگاه به نشانی خیابان شریعتی، پل رومی، خیابان شریفی منش، بن بست رامین، پلاک 9 است.

    نمایشگاه «گوهر هستی» در نگارخانه مهرآوا

    نمایش آثار نقاشی و حجم سوگل جواهری از اول مردادماه به مدت ده روز در گالری مهروا برگزار می شود.

    در استیتمنت نمایشگاه آمده  است: «همان طور که می دانیم، انسان از کلِ توانایی مغز خود استفاده نمی کند، بنابراین قادر به درک کامل حقیقتِ هستی نیست. ما در دنیایی از توهم زندگی می کنیم. انسان و هر یک دیگر از موجودات بر اساس مغز، حواس و قدرت بینایی خاص خود، شناختی از دنیا دارد و دنیا را به شکلی می بیند و آنچه را که می بیند و درک می کند واقعیت می پندارد. اما آیا اصلا واقعیتی(ثابت) وجود دارد؟ واقعیت در حقیقت به چه شکل است؟ آیا ما همانند مُثُل افلاطون فقط سایه هایی از حقیقت هستیم؟ در این نقاشی ها سعی در نشان دادنِ حقیقتِ هستی و طبیعت (جهان پنهان) شده است. دنیایی در حال دگردیسی و سیلان، ولی در عین حال جبری و محدود. پر از زیبایی و شادی ولی در عین حال مملو از ترس و سیاهی. تمامی موجودات و کاینات همان قدر که به زیبایی و کمال و تعادلِ هم کمک می کنند، همدیگر را تحت فشار هم قرار می دهند. و چه بسا که به حق بهترین و زیباترین توصیف از حقیقت و گوهرِ هستی را شاعر گران قدر ایرانی حافظ شیرازی سروده است.»

    نمایشگاه اول تا یازدهم مرداد به نشانی کریم خان زند، خیابان شهید عضدی، شماره 38 برقرار است.

    نمایشگاه «دیوار سفید خانه» در خانه هنرمندان

    نمایش و فروش آثار تصویرگری با نام «دیوارِ سفیدِ خانه» در خانه هنرمندان برگزار می شود. این نمایشگاه که توسط گروه دیوار سفید و با همکاری انجمن تصویرگران برگزار می شود نزدیک به 110 اثر از 46 هنرمند جوان از تهران و شهرستان های دیگر را به نمایش می گذارد.

    حمیده محبی یکی از اعضای دیوار سفید در مورد نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف فروش آثار تصویرگری برپا می شود و در آن بین 2 تا 3 اثر از هر هنرمند وجود دارد. با برگزاری اینگونه نمایشگاه ها امیدواریم فضای تصویرسازی از تمرکز بر نشر و کتاب خارج شده و به فضاهای دیگر مانند فضای دکوراتیو و تزئینی نیز وارد شود و زمینه های فعالیت تصویرگران گسترش یابد.

    وی همچنین در مورد ابعاد و قیمت آثار گفت: در این نمایشگاه سعی کردیم قیمت آثار بالا نباشد بنابراین ابعاد آثار نسبتا کوچک هستند و حداکثر قیمت ها نیز 500 هزار تومان خواهد بود.

    دیوار سفید خانه، جمعه 1 مرداد از ساعت 18 تا 21 در نگارخانه‎ ای نامی و بهار خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی انتهای خیابان موسوی شمالی گشایش می یابد و تا 15 مرداد از ساعت 14 تا 21 به روی بازدیدکنندگان گشوده خواهد بود.

    نمایشگاه «اتاق بیرونی» در گالری نگر

    نمایشگاه نقاشی های فاطمه شکوری یکم مرداد در گالری نگر افتتاح می شود. شکوری درباره این نمایشگاه گفته است: این مجموعه به طویل ترین و پرهیاهوترین و شاید حیاتی ترین اتاق های شهر مان می پردازد. اتاق هایی که میعادگاه صبحگاه و شامگاه میلیون ها شهر وند هستند، شهروندانی که اغلب بی تفاوت به این اتاق پهناور، هر یک در پی مقصدی خود را به رودهای خروشان روزمرگی می سپارند. اتاقی که گرچه سقفی جز پهنای آسمان ندارد، اما هستند کسانی که جز آن سرپناه دیگری نمی شناسند.

    این نمایشگاه تا 6 مرداد به نشانی قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارارم، پلاک 33، زنگ سوم برپاست.

    نمایشگاه «مکان عمومی» در گالری طراحان آزاد

    نمایشگاه عکس «مکان عمومی»، مجموعه مشترک مرتضی نیک نهاد و بهنام ذاکری، یکم مردادماه در گالری طراحان آزاد تهران گشایش می یابد.

    در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه آمده است: «جاندارانی که بر روی کره‌ زمین زندگی می کنند، از هرگونه و دسته ای که باشند، عموماً دارای عواطف و احساساتِ مشترکی هستند که نسبتِ تنگاتنگی با اندازه مغز و چگونگی زیست شان دارد. نوعِ زیستِ هر جانوری، بر شکل ابرازِ احساس، عشق ورزی، کینه توزی، خشونت، محبت و ارتباط آن با جهان پیرامونش تأثیر مستقیمی دارد.»

    نیک نهاد در خصوص مراحل شکل گیری و تولید این مجموعه می گوید: «مجموعه مکان عمومی محصول ایده مشترکی بود که تولید آن را به همراه بهنام ذاکری در پاییز سال ٩٣ آغاز کردیم و در زمستان ٩4 به اتمام رساندیم و پس ازآن به گالری طراحان آزاد ارائه و مقرر شد که این مجموعه به مدت یک هفته در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.»

    بهنام ذاکری درباره این مجموعه می گوید: «ثبت عکس های این مجموعه را عبدالحسین رضوانی انجام داده است و تعدادی از بازیگران تئاتر و علاقمندان در این مجموعه حضور دارند.»

    این نمایشگاه تا ششم مرداد هر روز از ساعت ١6 تا ٢۰ به نشانی تهران، میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس برپاست.

    چهارمین دوره «چهارسوی خیال» در خانه هنرمندان

    چهارمین نمایشگاه گروهی انجمن مجسمه سازان ایران با عنوان «چهارسوی خیال» پنجشنبه 31 تیر ساعت 17 در خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود.

    به گفته نگار نادری پور مسئول امور نمایشگاهی انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در نمایشگاه گروهی مجسمه امسال حدود 40 اثر با موضوع و تکنیک آزاد در ابعاد مختلف به نمایش در خواهد آمد.

    در این دوره از نمایشگاه آثاری از تمامی اعضای هیات مدیره که طی 15 سال اخیر در انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران فعالیت داشته اند و همچنین آثار اعضای کمیته های مختلف انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران به نمایش در خواهد آمد.

    چهارمین دوره نمایشگاه «چهارسوی خیال» از 31 تیر تا 15 مرداد در نگارخانه ای خانه هنرمندان ایران دایر است.

    نمایشگاه «صلح روی کاغد» در فرهنگسرای نیاوران

    دومین نمایشگاه دوسالانه هنر معاصر با عنوان «صُــلح روی کــاغذ» جمعه اولین روز مرداد ماه در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود. در دوسالانه «صُــلح روی کــاغذ» که با حمایت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران، موزه هنرهای معاصر تهران، موزه هنرهای معاصر آبادان، گالری جمعه، گالری طراحان آزاد استودیو «هـ» برگزار می شود، 60 اثر در بخش نقاشی، 50 اثر در بخش عکس، 20 اثر در بخش طراحی و 10 اثر در بخش چیدمان در معرض دید عموم قرار می گیرد. همچنین بیش از 10 اثر ویدئو آرت در طول مدت برگزاری نمایشگاه اکران می شود و بیش از پانزده گالری و نهاد فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در آن مشارکت کرده اند.

    «دوسالانه هنر معاصر» گردهمایی آثار 130 هنرمند است که از میان آن ها می توان به پری یوش گنجی، کوروش شیشه گران، فریدون آو، فرح اصولی، پانته آ رحمانی، مهرداد محبعلی، شادی نویانی، سهیلا سخنوری، میترا تبریزیان، هومن مرتضوی، شادی قدیریان، فریدون امیدی، نرگس هاشمی، رامتین زاد، فرهاد گاوزن، اردشیر محصص، حسین زنده رودی، فریده لاشایی و قاسم حاجی زاده اشاره کرد.

    بخش اول نمایشگاه «صلح روی کاغذ»، جمعه اول مردادماه ساعت 17 در گالری شماره یک فرهنگسرای نیاوران افتتاح می شود و تا تاریخ دهم مرداد ماه میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.

    نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» در گالری گلستان

    بیست و چهارمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» در حالی عصر جمعه اول مرداد 1395 در گالری گلستان آغاز به کار می کند که امسال میزبان 195 هنرمند و حدود 220 نقاشی، نقاشی خط و مجسمه خواهد بود.

    گرانترین اثر این دوره به تابلوی نقاشی از سهراب سپهری اختصاص دارد که ٢٥۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. این در حالی است که برای جلب توجه اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری و تحقق شعار «هر خانه ایرانی، یک اثر هنری» آثاری با قیمت یکصد هزار تومان نیز در این نمایشگاه ارائه می شود.

    از مجموع ١٩٥ هنرمند حاضر در این نمایشگاه ١٣۰ نفر هنرمند زن و ٦٥ نفر هنرمند مرد هستند که بیش از ٣۰ مجسمه و بالغ بر ١٩۰ نقاشی و نقاشی خط به نمایش و فروش می گذارند.

    بیست و چهارمین «صد اثر صد هنرمند» گالری گلستان، عصر جمعه اول مرداد ماه افتتاح و تا ٢٧ مرداد در این گالری به نشانی دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 دایر خواهد بود. علاقمندان می توانند همه روزه غیر از پنجشنبه ها از ساعت 16 تا 20 از این رویداد دیدن و خرید کنند.

    دیگر نمایشگاه های پیش رو

    گالری شماره دو فرهنگسرای ارسباران: نمایشگاه «هفت شهر عشق» با 150 اثر نقاشی از 150 دانش آموز با موضوع دیدگاه نوجوانان در مواجهه با فلسفه عرفانی «هفت شهر عشق» عطار نیشابوری به مدت 10 روز از ساعت 10 تا 20 در گالری شماره دو فرهنگسرای ارسباران برای بازدید عموم به نمایش در می آید. علاقمندان  برای بازدید از این نمایشگاه می توانند اول تا دهم مرداد ساعت 10 تا 20 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.

    نگارخانه شهر آوا موزه موسیقی: نگارخانه شهر آوا با هدف به نمایش درآوردن آثار هنرهای تجسمی با رویکرد موسیقایی نمایشگاه گروهی نقاشی را پنجشنه این هفته 31 تیرماه برگزار می کند. در این نمایشگاه آثاری که به نمایش در می آیند یا توسط اساتید موسیقی خلق شده اند و یا با موضوع موسیقی هستند. نمایشگاه گروهی نقاشی روز پنجشنبه 31 تیر ماه از ساعت 17 تا 20 با حضور جمعی از هنرمندان و کارشناسان افتتاح می شود و تا 10 مرداد ماه این نمایشگاه برپاست. علاقمندان می توانند همه روزه از ساعت 10 تا 20 به نشانی تهران، میدان تجریش، خیابان شهید دربندی (مقصود بیک سابق)، سه راه تختی، خیابان موزه، موزه موسیقی، نگارخانه شهر آوا مراجعه کنند.

    گالری زیرزمین دستان: نمایشگاه نقاشی و چاپ دستی «محسوس استمراری» با آثاری از راشین قربی جمعه یکم مرداد ماه در گالری زیرزمین دستان افتتاح می شود. علاقمندان می توانند هر روز به جز یکشنبه ها از ساعت 16 تا 21 از این نمایشگاه به آدرس  خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 دیدن کنند.

    گالری احسان: نمایشگاه نقاشی های مرجان یزدانیان جمعه یکم مرداد در گالری احسان به نشانی  اقدسیه، آجودانیه، خیابان چهاردهم شرقی، شماره 22 برپا می شود.

    گالری شکوه: گالری شکوه عصر جمعه یکم مرداد ماه 95، میزبان نمایشگاه نقاشی های مرضیه ضیائیان خواهد بود. نمایشگاه نقاشی های مرضیه ضیائیان تا تاریخ 13 مرداد 95 در گالری شکوه دایر خواهد بود و علاقمندان می توانند همه روزه (به جز پنجشنبه ها) ساعات 17 تا 21  از این آثار در گالری شکوه واقع خیابان فرمانیه، بلواراندرزگو، خیابان امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند.

    گالری ثالث: نمایشگاه «سرگردان در زمان» با آثار نقاشی علیرضا جهرمی یکم تا 11 مرداد ماه در گالری ثالث خیابان کریم خان بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ برپاست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت