نکات و رازهای کلیدی برای طراحی غرفه نمایشــــگاه

عصر نمایشگاه- غرفه شما قسمت هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز بازاریابی نمایشگاه است (که بیشتر به چشم می‌آید). آن را ساده نشان دهید و نکات زیر را در نظر داشته باشید.

نکات و رازهای کلیدی برای طراحی غرفه نمایشــــگاه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، طراحی بی‌نظیر غرفه یکی از جنبه‌های هیجان‌انگیز بازاریابی نمایشگاه است. برای اینکه در این زمینه موفق عمل کنید، باید طراحی آن را حداقل 4 ماه پیش از شروع نمایشگاه آغاز کنید. در این نوشتار 4 نکته برای قسمت طراحی غرفه ارائه شده است.

    نکته اول: غرفه باید محیطی گرم داشته ‌و قابل دسترس باشد
    نورپردازی مناسب انتخاب کنید: مطمئن شوید که توجه همه بازدیدکنندگان را جلب می‌کند، می‌درخشد و محیطی گرم و دوستانه ایجاد می‌کند. البته، اگر می‌خواهید با ایجاد حس رازآلود و شگفت‌انگیز توجه مخاطب را جلب کنید، نورپردازی‌تان باید متفاوت باشد. فقط اطمینان حاصل کنید که نور کافی برای بازدیدکنندگانی که می‌خواهند با شما صحبت کنند یا به اطلاعات نگاهی بیندازند، وجود داشته باشد.
    نکته دوم: برای متمایز‌شدن از بقیه شرکت‌کنندگان از نور و رنگ مناسب استفاده کنید
    برای اینکه بیشتر به چشم بیایید، از رنگ برای ایجاد احساس خاص و جلب توجه استفاده کنید؛ مثلا رنگ‌هایی که مردم ناخودآگاه به آن جلب می‌شوند یا حس خاصی می‌گیرند. غرفه‌تان را با پذیرایی از مهمانان مجهز کنید، بدانید موفق خواهید شد. از دعوتنامه و بروشور جذاب استفاده کنید.
    نکته سوم: ورودی غرفه‌تان باز باشد
    جلوی غرفه میز نگذارید، مگر اینکه ورودی به اندازه کافی پهن باشد. غرفه باید مخاطب را دعوت به دیدن کند. اگر می‌خواهید فضا را پر کنید، این کار را از طریق تصاویری با کیفیت و تعاملی انجام دهید.
    نکته چهارم: اگر کودکان را جذب کنید، والدین آنها هم دنبالشان خواهند آمد؛ فضایی را برای توزیع محصولات رایگان یا بروشورها اختصاص دهید.
    اگر محصولات و خدمات مربوط به خانواده را ارائه می‌دهید، در صورت امکان شکلات و آبنبات یا حتی برگه نقاشی و مدادرنگی را در نزدیک‌ترین جا قرار دهید. می‌توان این موارد را در قسمتی قرار داد که قد کودکان برسد. تردید نکنید که برای جذب والدین کودک به بیرون از غرفه هم باید بروید.
    حتی اگر ارباب رجوع‌هایتان مسن‌تر هم باشند، بدانید شیرینی آنها را جذب خواهد کرد. در این مورد، حتی می‌توانید قهوه یا چای هم سرو کنید؛ مخصوصا صبح یا آخر روز.
    باید با طراحی غرفه‌تان اطلاعات ساده و مثبتی ارائه دهید. برای ایجاد تاثیر مثبت بر بازدیدکنندگان، همیشه لبخند بر لب داشته باشید و مستقیما به چشمشان نگاه کنید.
    بازدیدکنندگان خیلی قبل‌تر از اینکه با شما حرفی بزنند غرفه‌تان را می‌بینند. اگر زمان بیشتری را صرف طراحی غرفه بکنید، سودش تا حد زیادی به خودتان برمی‌گردد. در این مقاله 6 نکته برای رسیدن به نتیجه دلخواه از طراحی خلاقانه مطرح شده است.
    طراحی خلاقانه غرفه نمایشگاه در چهار مرحله شکل می‌گیرد:
    الف) ایجاد خلاصه دقیقی از طرح که ملزومات پیش‌رو، اهداف و الگوی شرکت را شامل شود.
    ب) تعیین مکان نصب صفحه نمایش که فضای مناسبی برای به تصویر کشاندن الزامات و اهداف شما خواهد بود.
    ج) بحث راجع به طراحی صفحه نمایش و خلوت نشان دادن آن.
    د) خلق آثار هنری و همچنین به خاطر سپردن مخاطب خاص، پیام‌ها و اهداف ساده.
    در اینجا رازهایی راجع به طراحی درجه یک غرفه نمایشگاه بیان شده است:
    1. برای صحبت با طراح زمان بگذارید‌
    باید زمان مشخصی را برای ملاقات با طراح در نظر بگیرید تا برای تکمیل پروژه با کمبود زمان مواجه نشوید و بودجه مناسبی را برای آن هزینه کنید. اگر طراحان زمان کمی داشته باشند، احتمال می‌رود طرحی من‌درآوردی ارائه دهند یا هزینه بیشتری بگیرند.
    2. خلاصه‌ای مرتبط و دقیق جمع‌آوری کنید‌
    متخصصانی که استخدام کرده‌اید، باید از ابتدا نیازهای محصول، اهداف و ملزومات را بشناسند.
    امکانات کلیدی مانند لوگو، مارک، ارزش نام تجاری، ادبیات شرکت، جایگاه اجتماعی و وب‌سایت را باید برای طراح فراهم کرد. هر یک از ویژگی‌های محصول را که قرار است در غرفه نشان داده شود، باید با طراح در میان گذاشت.
    3. تحقیق کنید
    شما هم باید تحقیق جامع خودتان را انجام دهید.
    وب‌سایت‌های عکس مانند pinterest را جست‌وجو کنید، تا به شما ایده دهند. اگر زمان دارید، نمایشگاه‌های تجاری دیگر را ببینید و مواردی را که توجه مخاطبان را جلب می‌کند و جمعیت را به غرفه می‌کشاند، یادداشت کنید.
    4. واقع‌بین باشید
    کار شما این است که غرفه را طوری طراحی کنید که خلاقانه، جذاب و به‌صرفه باشد.
    باید اهداف واقع‌بینانه و مشخصی تعیین کنید و از همان ابتدا اهداف خود را برای مدیر حسابداری و طراح مطرح و محدوده را مشخص کنید. ممکن است از محدوده مشخص شده عبود کنید، اما حداقل می‌دانید این اتفاق چه موقع رخ می‌دهد.
    5. همیشه کارتان را برای همه به نمایش بگذارید
    موقعیت غرفه‌تان را هوشمندانه انتخاب کنید. تا می‌توانید ظاهر غرفه را حرفه‌ای به نمایش بگذارید. اگر می‌خواهید محصولات خود را بفروشید، آشکارا آن را نشان دهید که همه ببینند.
    6. منحصر به‌فرد بودن خود را آشکار کنید
    ویژگی‌های خاص محصولات و خدمات خود را تشخیص دهید و آ‌نها را مشخصا نشان دهید که مخاطب وجه تمایز شما را از رقبا بداند.
    7. نمایشگاه‌های تجاری جای خجالت کشیدن نیست
    برای نمایش ویژگی‌های خاص محصولات و خدمات خود از نمایش صوتی-تصویری استفاده کنید.
    8. اول از همه تاثیر شما بر مخاطب مهم است
    ارباب رجوع‌ها شما را خیلی قبل‌تر از اینکه تیم فروش‌تان فرصت پیدا کنند که با آنها وارد صحبت شوند یا محصولی را شخصا به آنها بفروشند، می‌بینند. زمانی که برای طراحی مناسب و تاثیرگذاری مثبت کسب و کارتان زمان می‌گذارید، سود خیلی بیشتری در طول زمان خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت