معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان خبر داد

افزایش تعداد نمایشگاه‌های کتاب در سطح استان گیلان

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان گفت: این اداره درخواست تفویض صدور مجوز کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان را صادر کرده است اما به دلیل این‌که هم در دولت تدبیر و امید سرعت صدور مجوز کتاب در این وزارتخانه افزایش یافته و هم کارشناسان حرفه‌ای‌تری در این زمینه در تهران وجود دارند، عجله‌ای برای به نتیجه رسیدن پرونده خود ندارد.

افزایش تعداد نمایشگاه‌های کتاب در سطح استان گیلان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایبنا ، حسین ابراهیمیان اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان درخواست خود مبنی بر تفویض اختیار صدور مجوز کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این استان را صادر و حتی نیروها و بررس‌های خود را به این وزارتخانه معرفی کرده است اما خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به دلیل افزایش سرعت صدور مجوز کتاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک ماه و در برخی موارد 5 روز) و تسهیل این فرایند، آن‌چنان که باید و شاید این موضوع را پیگیری نمی‌کند.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌کنم، اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده این تفویض اختیار به استان گیلان نیز صورت بگیرد. ناگفته نماند که در تهران کارشناسان و بررسان حرفه‌ای‌تری برای صدور مجوز کتاب حضور دارند؛ شاید این امر نیز یکی دیگر از دلایل پیگیری نکردن جدی این استان برای دریافت اختیارات صدور مجوز کتاب باشد.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به بخشی از برنامه‌های حوزه کتاب این اداره در سال 1395، اظهار کرد: امسال تعداد نمایشگاه‌های کتابی که در سطح استان گیلان برگزار خواهند شد، نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. تاکنون 40 نمایشگاه برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال در مجموع 100 نمایشگاه در سطح استان (مجتمع‌های فرهنگی و پارک‌ها) برگزار شود.

    وی با بیان این‌که همه اقشار جامعه می‌توانند از محصولات این نمایشگاه‌ها بهره‌مند شوند، توضیح داد: در این نمایشگاه‌ها تخفیف 20 درصدی و در برخی موارد (کتاب‌های خاص) تخفیف 40 درصدی ارائه می‌شود.

    ابراهیمیان با بیان این‌که بودجه این نمایشگاه‌ها توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف تأمین می‌شود، عنوان کرد: در نمایشگاه‌های کتابی که در مجتمع‌های فرهنگی بزرگ مانند مجتمع خاتم‌الانبیاء (ص)، برگزار می‌شوند، 1000 تا 1500 عنوان کتاب و در نمایشگاه‌های کتاب با وسعت کوچک‌تر 400 تا 600 عنوان کتاب در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت