استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

وقفه ای در کار نمایشگاه بین المللی تبریز ایجاد نخواهد شد

عصر نمایشگاه- استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پلمپ نمایشگاه بین المللی تبریز، ضمن تاکید بر انجام مراحل قانونی در این خصوص، گفت: پیرو مذاکره با مقامات قضایی استان اعلام می کنم که وقفه ای در کار این نمایشگاه ایجاد نخواهد شد.

وقفه ای در کار نمایشگاه بین المللی تبریز ایجاد نخواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، اسماعیل جبارزاده در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید تاکید کرد: با رفع مشکلات پیش آمده این نمایشگاه بیش از گذشته در خدمت تولید و صنعت استان باشد.

    وی همچنین با اشاره به دستاوردهای این کارگروه در سال جاری افزود: در جلسات این کارگروه علاوه بر حل مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی، ده ها مشکل دیگر نیز بررسی و رفع شده و این تجربه موفق نشان می دهد که باید مدیران استانی را باور داشته باشیم.
    جبارزاده با تاکید بر افزایش اختیارات مدیران استانی به ویژه در سال اقتصاد مقاومتی، گفت: دستگاه های حاکمیتی و خدماتی استان در صورت داشتن اختیارات کافی بیشتر می توانند در خدمت بخش تولید باشند.

    وی با قدردانی از مدیرانی که با تمام اختیارات قانونی برای رفع موانع تولید تلاش می کنند، افزود: امسال در سایه سیاست های اقتصاد مقاومتی فرصت مناسبی است تا اختیارات دستگاه های مرکزی به مدیران استانی واگذار شود.
    استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که مدیران استانی از نظر علمی، تعهد و تسلط به قانون چیزی از مدیران مرکزی کم ندارند، ادامه داد: قبلا فهرستی از اختیارات مورد نیاز مدیران استانی را به دولت ارایه کرده ایم که هنوز اتفاق خاصی نیفتاده و درخواست داریم در تفویض این اختیارات تسریع شود.

    وی همچنین با دفاع از عملکرد سیستم بانکی استان، خواستار اختصاص منابع ویژه برای بانک ها در جهت حل مشکل نقدینگی بخش تولید شد و تاکید کرد: تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی پرداخت می شود باید توجیه اقتصادی داشته باشد.
    جبارزاده با تاکید بر تثبیت نرخ سود تسهیلات بانکی اظهار کرد: واحدهای تولیدی به دلیل دغدغه ای که نسبت به این موضوع دارند برای دریافت تسهیلات اقدام نمی کنند که اگر این دغدغه رفع شود شاهد حل بخشی از مشکلات آنها خواهیم بود.
    وی با بیان این که با حل این موضوع به زودی تکلیف هفت هزار میلیارد ریال سهم استان از محل تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را مشخص می کنیم، افزود: خود را در برابر هر ریال این تسهیلات که پول مردم است مسوول می دانیم و در توزیع آن دقت کافی را انجام می دهیم.

    استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به وجود 21 واحد بحرانی در استان، گفت: این واحدها به طور عمده از واحدهای واگذار شده بر اساس اصل 44 در دولت گذشته هستند که تلاش کرده ایم در حد اختیارات قانونی مشکلات آنها را حل کنیم.
    وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل مشکلات واحدهای بحرانی، از تشکیل 60 جلسه کمیسیون کارگری در این راستا خبر داد و گفت: وضعیت این واحدها تا زمانی که مدیریت ثابت در آنها مستقر شود به وضعیت عادی برنخواهد گشت.

    جبارزاده خواستار اعطای اختیارات کامل به استان برای مدیریت این واحدها شد و خاطرنشان کرد: تغییر مدیریت و اصلاح ساختار این واحدها ضروری است و مدیریت استان آماده است با اختیارات قانونی این واحدها را مدیریت کند.
    وی با بیان این که هیچ واحد تولیدی استان در دولت تدبیر و امید دچار وضعیت بحرانی نشده، افزود: تا زمان حضور در این استان اجازه نمی دهیم حقوق کارگران واحدهای تولیدی تضییع شود.

    استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که همه مدیران دولتی و بخش خصوصی استان سربازان اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: همان طور که مدیران ما تا این لحظه نشان داده اند که به مشکلات بخش تولید حساس هستند در بقیه روزهای سال جاری هم در کنار تولیدکنندگان خواهند بود.
    نمایشگاه بین المللی تبریز به دلیل اختلافات حقوقی در اسناد ملکی به دستور مقامات قضایی پلمپ شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت