پس از چهار روز برگزاری ؛

اختتامیه دهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان

عصر نمایشگاه- پس از چهار روز برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر در پایتخت طلایی کشور این نمایشگاه به کار خود خاتمه داد.

اختتامیه دهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایران جیب ، قلب طلایی کشور طی چهار روز میزبانی این نمایشگاه، بسیاری از مسئولین صنفی و فعالین این صنف را به سوی خود کشاند تا در فضایی نمایشگاهی با بحث و گفتگوها و تبادل تجربیات صنعتگران و فروشندگان این صنف، آخرین دستاوردهای صنعت طلا و جواهر را در معرض نمایش قرار گیرد.

    از ویژگی های این دوره از نمایشگاه اصفهان حضور پررنگ شرکتهای خارجی از جمله حضور فعال کشور ایتالیا به عنوان مطرح ترین و به نام ترین کشور در زمینه تولید مصنوعات طلا و جواهر نام برد.

    ظاهراً تعاملات سیاسی و بازشدن فضای دیپلماسی جدید پس از برجام؛ بسیاری از شرکتهای خارجی از جمله سندیکای طلای ایتالیا را بر آن داشته تا با حضور در بازار ایران از ظرفیت های صنعت طلا و جواهر کشورمان برای تعاملات بیشتر استفاده کند.

    حضور این شرکتها برای ما از آنجا مهم است که شرکتهای داخلی با آخرین تکنولوژی روز دنیا آشنا شده و زمینه ورود و یا ساخت آن در کشور فراهم می شود.

    دعوت از رؤسای اتحادیه های مراکز استانهای فعال در زمینه طلا و جواهر و برگزاری جلسات هماهنگی و انسجام بین آنان نیز از دیگر اقدامات جنبی این نمایشگاه بود.

    وسعت نمایشگاه نیز امسال نسبت به سال قبل رشد قابل ملاحظه ای را شاهد بوده و سالنهای نمایشگاه از دو سالن در سال گذشته به چهار سالن در این دوره رسیده است، که با این امر استقبال از نمایشگاه امسال را می توان نتیجه گیری کرد.

    گرچه امسال هم مانند چند سال اخیر، برای تولیدکنندگان طلا و جواهر هنوز رقبتی برای حضور در این نمایشگاه وجود نداشت و در شهری که پایتخت طلایی کشور نامگذاری شده و بیش از نیمی از محصولات طلایی کشور را تأمین می کند، باید جایگاهی بالاتر برای حضور در نمایشگاه طلا و جواهر را داشته باشد.

    امسال هم توجه کم فروغ مسئولین دولتی و استانی و همچنین نمایندگان این شهر در مجلس شورای اسلامی برای حضور در این نمایشگاه همانند سال قبل پابرجا بود. موضوعی که می تواند مدعوین مسئول را با پیشرفتهای کشورمان در این صنعت آشنا کرده و آگاهی آنان را از میزان اهمیت این صنعت در ارزآوری و اشتغالزایی فراهم آورد.

    فروشندگان سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین عرضه کنندگان زیورآلات نقره و بدلیجات نیز در این نمایشگاه از شلوغ ترین غرفه ها برای عموم مردم بودند؛ ولی صنعتگران و تولیدکننگان این صنف با کنجکاوی در سالنهای ماشین آلات و ابزار حضور داشتند و به طرح سوال و مذاکره برای خرید دستگاههای مورد نیاز خود مشغول بودند.

    به هر حال این نمایشگاه با مدیریت خوب ریاست اتحادیه طلا و جواهر اصفهان و شرکت نمایشگاههای استان اصفهان برگزار شد ولی چشم و امید ها همچنان به رونق و چرخش این بازار در آینده نزدیک و خروج از رکود و همچنین رفع مشکلات آن دوخته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت