به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی؛

برپایی نمایشگاه نقاشی روی ابریشم در سازمان میراث فرهنگی

عصر نمایشگاه- نمایشگاهی از آثار نقاشی روی ابریشم هنرمند جوان بنفشه خاتمی به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی در ساختمان شماره ۱ سازمان میراث فرهنگی پذیرای علاقه‌مندان است.

برپایی نمایشگاه نقاشی روی ابریشم در سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ذاکرنیوز ، بنفشه خاتمی هنرمند جوان کشورمان که دانش آموخته رشته صنایع دستی گرایش فرش و فوق دیپلم معماری از آلمان  است، مدت 8 سال است به صورت حرفه ای در رشته نقاشی روی ابریشم فعالیت دارد. وی در زمینه معرفی این رشته گفت:پس از اتمام تحصیلات در دانشگاه کاشان به تدریس پرداختم و از سال 88 نیز به صورت جدی فعالیت  در این رشته را آغاز کردم، همچنین در این رشته که با نوآوری هایی همراه بوده است سعی کردم با استفاده از رنگ های مخصوص ابریشم و پشم و تکنیک های جدید در نقاشی بر روی ابریشم در قالب روسری، شال، تابلو و حتی لباس استفاده کنم و فرهنگ و هنر ایرانی را با استفاده از المان ها و طرح های ایرانی معرفی کنم.

    وی افزود: در این نمایشگاه که به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی برپا شده است؛ آثاری با تنوع طرح و نقش و نوع ساخت با طرح های هنری و مدرن بر اساس طرح های سنتی و اصیل ایرانی  در زمینه نقاشی بر روی ابریشم به نمایش عمومی در آمده است.

    بنفشه خاتمی تاکید کرد: دراین هنر بسیارزیبا هرسال سعی دارم تکنیک های جدیدی را وارد کار کنم، به این دلیل که باید از طرح های مختلف همواره بهره برد و معنای واقعی این هنر را نشان داد.

    وی یادآور شد: به دلیل اینکه پایه کار پس از قرار گیری تکنیک های مختلف بر روی آن در دستگاهی به منظور ثابت شدن رنگ قرار می گیردو تحت تاثیر بخار بسیار شدید آب ثبات رنگ می یابد از کیفیت رنگ بسیار مناسبی برخوردار است و قابلیت شستشو نیز دارد.

    وی ادامه داد: علاوه بر نمایشگا های متفاوتی که شرکت کرده ام در سال 94 در این رشته در کنکور بهترین پیشه ور فرانسه برنده شدم و آثار من از میان دهها اثر در قالب یک مجموعه 10 عددی در کاخ الیزه به نمایش در آمد و به 10 برگزیده این کنکور و نمایشگاه نیزمدال و مدرک مرتبط ارائه شد.

    به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی کشور، این هنرمند جوان کشورمان درپایان با اشاره بر این مطلب که درچندین نمایشگاه هایی از کشورهای فرانسه و امریکا نیز حضور داشته است افزود: در پایان ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی کشور برای فراهم سازی فرصت این نمایشگاه باید بگویم همیشه دوست داشتم در ایران نیز نمایشگاهی برای هموطنان خود داشته باشم تا با ارائه تجربیاتم به مردم بگویم که با طرح های ایرانی می توانیم چه آثاری را بر روی ابریشم ایجاد کنیم که کاربردی نیز باشند.

    این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از2 تا6 مرداد ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت