معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خبر داد

صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه گرجستان به نمایش گذاشته شد

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از حضور شرکت تعاونی روستایی جاجیم هزار گل قهستان در نمایشگاه گرجستان خبر داد.

صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه گرجستان به نمایش گذاشته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حسین عباس‌زاده اظهار داشت: صنایع دستی خراسان جنوبی در نمایشگاه گرجستان به نمایش گذاشته شد.

    وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته از تاریخ 7 تا 12 این ماه در شهر بندری باتومی گرجستان فعال است گفت: از این طریق بهترین آثار صنایع دستی کشور شامل جاجیم، حوله‌های سنتی و غیره به نمایش علاقه‌مندان و مخاطبان گذاشته می‌شود.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: در این نمایشگاه یک غرفه از استان خراسان جنوبی برای تولیدات صنایع دستی اصیل و بومی استان تدارک دیده شده تا ارزشمندی این صنعت در معرض دید قرار گرفته و مخاطبان از این آثار استفاده کنند.

    عباس‌زاده گفت: جاجیم بافی یکی از رشته‌های بومی- محلی شهرستان قاین است که در گذشته از جایگاه ارزشمندی برای تهیه زیرانداز، سفره، رختخواب، روکرسی، رولحاف و غیره برخوردار بوده است.

    وی افزود: این هنر با حمایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی احیا و هم اکنون در روستای روم با تشکیل شرکت تعاونی با کسب درآمد و اشتغال‌زایی از رونق بسیار خوبی برخوردار شده است، به طوری که پس یک دهه فعالیت با بیش از 50 نفر شاغل و تجهیزات و امکانات لازم به عنوان قطب صنایع دستی استان خراسان جنوبی معرفی شد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرافت و اصالت هنری در خلق آثار صنایع دستی آثار تولید شده در این استان به دست هنرمندان توانا همواره در بیرون از مرزها مورد تقاضاست که امیدواریم یکی از صادرات گمرکات این استان در توسعه روابط با کشورهای مختلف محصولات صنایع دستی باشد.

    وی از صنایع دستی به عنوان ابزار ارزشمند در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و استعدادهای هویتی یک ملت یاد کرد و گفت: امروز صنعتگران ما در حقیقت سفیران و حاملان نشر فرهنگ، هویت و هنر این مرز و بوم هستند.

    عباس‌زاده گفت: تلاش ما بر این است تا در مناسبت‌های مختلف و با مشارکت شرکت‌های تعاونی فعال صنایع دستی شاهد استمرار و ادامه حضور در این نمایشگاه‌ها باشیم.

    تامین مواد اولیه صنایع دستی در شهرستان‌ها پیگیری می‌شود

    وی همچنین درباره برخی مشکلات در تامین مواد اولیه تولید صنایع دستی در استان گفت: این موضوع برای تولیدگنندگان شهرستان سربیشه با پیگیری‌های انجام شده در کمیسون امور فرهنگی و اجتماعی شهرستان و مساعدت‌های ارگان‌های دولتی در دستور کار قرار گرفته است.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد شهرداری و اداره صنعت معدن و تجارت زمینه‌های حضور صنعتگران را در روز بازار هفتگی شهرستان  سربیشه به صورت رایگان فراهم کنند.

    وی افزود: جهاد کشاورزی قول مساعد در تامین مواد اولیه کشاورزی و دامی با حداقل هزینه را برای تولیدکنندگان صنایع دستی را داده است.

    عباس‌زاده بیان کرد: تاسیس اولین شرکت تعاونی فراگیر تامین نیاز مواد اولیه صنایع دستی در این راستا می‌تواند کمک زیادی به صنعتگران در حذف واسطه‌ها برای دسترسی به مواد اولیه با مبلغ واقعی آن باشد.

    وی افزود: همچنین این موضوع می‌تواند امکان عرضه محصولات به صورت کلی را فراهم کند، و کمکی برای بازاریابی‌های منطقه‌ای و خارج استانی باشد.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی همچنین از راه‌اندازی فروشگاه دائمی صنایع دستی در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان شهرستان، فروشگاه صنایع دستی دائمی در محل قلعه اسدیه راه‌اندازی شد که در آن محصولات و صنایع دستی شهرستان برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته شده است.

    وی افزود: در این فروشگاه که همه روزه پذیرای گردشگران، مسافران و عموم مردم است تولیدات صنایع دستی مانند حوله، جاجیم، سبد، گلیم، لباس محلی و رودوزی‌های سنتی مانند سرمه، سکه دوزی و سوزن دوزی و انواع تولیدات دیگر شهرستان عرضه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت