در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون ؛

برگزاری ‌دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی تهران

عصر نمایشگاه- دبیر دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی ‌خبر داد و گفت: این جشنواره طی روزهای ۱۸ تا ۲۲ مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برگزاری ‌دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، مناف یحیی‌پور، معاون تولید و دبیر دومین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به جایگاه مهم اسباب‌بازی در انتقال فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی گفت: تولید سرگرمی‌های سازنده در کانون از دهه 60 آغاز و از دهه 70 ‌دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در این مجموعه مستقر شد‌.

    وی افزود: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توجه ویژه به مسئله اسباب‌بازی این مسئولیت بر عهده کانون سپرده شد و کانون با توجه به سیاست‌های کلی و وظایف خود از سال گذشته به شکل جدی‌ در این حوزه وارد شده است. از این رو ‌ اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با همکاری برخی سازمان‌ها مرتبط با این حوزه مرداد سال 94 برگزار شد.

    یحیی‌پور با بیان اینکه دومین دوره این جشنواره با توجه به استقبال تولیدکنندگان، طراحان، عرضه‌کنندگان، مخاطبان و خانواده‌ها امسال طی روزهای 18 تا 22 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره در دوبخش اصلی علمی و بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.

    وی افزود: ‌بخش علمی شامل همایش‌ها، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های نقد و بررسی و سایر مباحث علمی مرتبط با حوزه طراحی، تولید و عرضه‌‌ اسباب‌بازی است.

    دبیر دومین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی خاطرنشان کرد: در بخش نمایشگاهی نیز طی فراخوانی از تولید‌کنندگان، واردکنندگان، عرضه‌کنندگان و تمامی دست‌‌اندرکاران صنعت اسبا‌ب‌بازی کشور دعوت شده تا محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند هم‌چنین در بخش جنبی نمایشگاه نیز برنامه‌ها و فعالیت‌هایی برای بازی‌های ایرانی و اسلامی برای بچه‌ها پیش‌بینی شده است.

    وی با اشاره به اینکه جشنواره اسباب‌بازی محلی برای دست‌اندرکاران این حوزه و از سوی دیگر خانواده‌ها به عنوان مخاطبان اصلی این جشنواره است،گفت: امیدوارم بتوانیم با هم‌فکری اعضای شورای برنامه‌ریزی به رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی این رویداد ملی و ساماندهی صنعت اسباب‌بازی کشور کمک کنیم.

    گفتنی است ، «برگزاری همایش یک روزه در حوزه اسباب‌بازی و سرگرمی کودکان»، «اجرای طرح ایده بازار اسباب‌بازی و معرفی برترین‌ها» و «ارزیابی طرح‌های ثبت شده در سال 1394 و معرفی برترین‌ها» و «ارزیابی اسباب‌بازی‌های مجوز تولیدی در سال 1394 و معرفی برترین‌ها» از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

    همچنین «برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش اسباب‌بازی‌ها ویژه تولیدکنندگان و وارد کنندگان و طراحان»، «برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه اسباب‌بازی و سرگرمی»، «برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه اسباب‌بازی کودکان» و «برگزاری نمایشگاه اسباب‌بازی‌های بومی و سنتی» از دیگر بخش‌های دومین جشنواره اسباب‌بازی کانون به شمار می‌رود.

    قابل ذکر است ،دومین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی از 18 تا 22 مرداد امسال در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت