رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد

نمایشگاه کتاب و قرآن در استان‌ها کلیشه‌ای برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: عفاف و حجاب موضوعی فرهنگی است و دادن این مسئله به یک ارگان امنیتی این تلقی را به وجود می آورد که انگار این مسئله امنیتی است و چندان بازخورد مناسبی در سطح جامعه ندارد.

نمایشگاه کتاب و قرآن در استان‌ها کلیشه‌ای برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، جلسه پرسش و پاسخ و سخنرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه 4 مرداد در قالب سومین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها برگزار شد.

    وی ادامه داد: در چهار سال گذشته در مجلس و در کمیسیون تلفیق حضور داشتم و شاهد تنظیم بودجه های سالانه بودم. همواره گفته ام که سیاست های دولت ها را باید در اینجا پیدا کرد که دولت ها چه چیزی را دنبال می کنند. اولویت را اینجا می توان پیدا کرد که اولویت وزارت خانه های مختلف چیست و به چه مسائلی بیش از همه اهمیت می دهند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز لایحه بودجه را مهمترین سند سیاستی یک دولت می دانند که دولت براساس آن کار خود را انجام می دهد. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دنیا موضوع فرهنگ در لایحه بودجه ما خودش را نشان نمی دهد و به این مسئله اهتمام جدی نشده است.

    وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید عرض کنم این که ما نتوانستیم در نقاط مختلف کشور ظرفیت های مناسبی را ایجاد کنیم که علتش تمرکز بر روی تهران است. یک تقابل جدی محرومیتی است که بین شهرستان ها و تهران ایجاد شده و همه امور در تهران متمرکز شده است و اجازه نداده که شهرستان های ما ظرفیت ها و توانایی های خود را به نمایش بگذارند.

    پژمان فر گفت: امروز با مسئله ای روبه رو هستیم که اعتبارات با همین وضعیت نابسامانش برای استانها و شهرستانها نابسامان تر است. به دلیل تمرکزی که در تهران وجود دارد، بودجه ای که از مرکز به دست استانها می رسد تا به آنجا می رسد چیزی از آن باقی نمی ماند و آنچه هم به دست استانها می رسد تنها برای حقوق و مزایا و مسائل جاری صرف می شود و به غیر از آن چیزی باقی نمی ماند.

    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: چیزی که نماد ایرانی و انقلابی ما هست همان چیزی است که ما باید آن را در استانهای خودمان بیابیم. در اینجا به عنوان یک تقاضا عرض می کنم ما انتظار داریم که اگر ارتقایی در شاخص های اعتباری داشته باشم بتوانیم به سراغ استان ها و شهرستان ها برویم و از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

    پژمان فر در ادامه ی صحبت هایش به بیان برخی از ا نتقادات نسبت به فعالیت های استانی پرداخت و گفت: نمایشگاه کتاب و قرآن در بسیاری از استانها به صورت کلیشه ای برگزار می شود. در جشنواره فجر هم باید تمرکز زدایی شود که در برخی از استانها برگزار و در برخی دیگر برگزار نمی شود. جشنواره فجر موضوعی ملی است که در همه استانها باید نمود خود را نشان دهد وتنها به تهران متمرکز نشود.

    پژمان فر در ادامه صحبت هایش به موضوع عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب موضوعی فرهنگی است و دادن این مسئله به یک ارگان امنیتی این تلقی را به وجود می آورد که انگار این مسئله امنیتی است و چندان بازخورد مناسبی در سطح جامعه ندارد.

    سومین اجلاس مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور از 2 تا 4 مرداد ماه سال جاری در هتل انقلاب در حال برگزاری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت