در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد ؛

برگزاری دو نمایشگاه موضوعی کتاب در حسینیه ارشاد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه‌های موضوعی کتاب برای سالروز شهادت امام صادق(ع) و روز اهدای خون در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

برگزاری دو نمایشگاه موضوعی کتاب در حسینیه ارشاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، دو نمایشگاه موضوعی کتاب به زودی در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپا می‌شود. این دو نمایشگاه همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) و روز اهدای خون خواهند بود.

    حضرت امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم شیعیان، روز 25 شوال به دست خلیفه عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید. امام صادق(ع) به شیخ الائمه نیز معروف است، زیرا عمر ایشان از تمامی ائمه اطهار(ع) طولانی تر است. امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و در لحظه شهادت مدت سی و چهار سال از امامت حضرت می‌گذشت.

    در میان امامان معصوم(ع)، برای هیچ کدام همانند امام صادق(ع) فرصت و شرایط مساعدی پیش نیامد تا بتوانند در سطح وسیع به انقلاب فرهنگی بپردازند و با تشریح فرهنگ غنی و پُرمایه اسلام، بر گسترش این دین آسمانی بیفزایند. ولی برای امام صادق(ع) این فرصت، درگیر و دار کشمکش ها و رودرویی بنی امیه و بنی عباس و جنگ قدرت به دست آمد. آن بزرگمرد علم و عمل از این فرصت استفاده کامل کرد و اسلام و فقهِ آن را از دیدگاه ائمه معرفی کرده و با تربیت شاگردان بسیار و برجسته، حیات تازه ای به اسلام و مسلمین بخشید و فرهنگ ناب تشیّع را که از متن اسلام محمدی و علوی نشأت گرفته بود به جهانیان عرصه کرد.

    کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت امام صادق(ع) نمایشگاهی از منابع موضوعی موجود را روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ششم و هفتم مرداد در ساعات کاری این کتابخانه، برپا می کند.

    نمایشگاه دیگر هم مربوط به روز اهدای خون است. در مرداد سال 1353 شمسی، سازمان انتقال خون ایران، با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون رسانی و به منظور ترویج فرهنگ اهدا، تهیه و تأمین خون و فرآورده‌های سالم و مطمئن و رایگان برای رفع نیاز بیماران نیازمند، به خصوص مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی و لوسمی به وجود آمد. از آن تاریخ به بعد، سالروز تأسیس این سازمان در نهم مرداد ماه، به عنوان روز اهدای خون نام گذاری شده است. بنیانگذار سازمان انتقال خون ایران دکتر فریدون علاء بود.

    کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور بزرگداشت این روز و ترویج این فرهنگ نیکو، نمایشگاهی از منابع موجود خود درباره خون و اهدای آن را روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، ششم و هفتم مرداد در ساعات کار کتابخانه، برپا می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت