قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل خبر داد

احتمال حضور اسلونی در نمایشگاه مصالح و صنایع ساختمانی ایران

عصر نمایشگاه- قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت:به زودی نمایشگاه مصالح و صنایع ساختمان در کشورمان برگزار می‌شود که شرکت‌های معماری و مسکن‌سازی اسلوونی می‌توانند به رقابت با شرکت‌های خارجی دیگر و ایرانی‌ها بپردازند.

احتمال حضور اسلونی در نمایشگاه مصالح و صنایع ساختمانی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،اصغر فخریه کاشان در دیدار با هیات اقتصادی اسلوونی به ریاست «دراوکو پوچیو الشک» وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی در تهران، گفت: این وزارتخانه مسئول ساماندهی اسکان و خانه‌دار کردن مردم ایران، مسئول استفاده و تعیین کاربری و جانمایی از زمین‌های دولتی و نحوه استفاده از آنها، مسئول همه شقوق حمل و نقل اعم از دریایی، جاده‌ای، ریلی و هوایی و همچنین تولید زیرساخت‌های این گونه‌های حمل و نقل، مسئول احداث بیمارستان، ورزشگاه‌ها و ساختمان‌های دولتی و در یک عبارت مسئول هر آنچه به حمل و نقل و اسکان مربوط می‌شود، است.

    وی با اشاره به کاهش جهانی بهای نفت که به کاهش هزینه‌های تولید کالا و خدمات حمل و نقل برای شرکت‌های تولیدی و تکنولوژیکی اسلوونی منجر شده، تاکید کرد: شرکت‌های اسلوونیایی این موضوع را باید در هنگام ارائه پیشنهادات قیمتی خود در نظر داشته باشند تا بتوانند با دیگر رقبای خود که آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند، رقابت کنند.

    قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به توانایی شرکت‌های خانه‌سازی اسلوونی در زمینه ساخت سازه‌های چوبی در اروپا، گفت: البته مصالح ساختمانی مورد استفاده در ایران به دلیل تفاوت اقلیمی و آب و هوایی با اروپا، چوب نیست و ما مصالح ساختمانی بومی خود را داریم؛ ‌ اما اگر شرکت‌های خانه‌سازی اسلوونیایی توانایی کار کردن با این مصالح را دارند می‌توانند در یک فضای رقابتی به همکاری با شرکت‌های ایرانی بپردازند. ضمن اینکه به زودی نمایشگاه مصالح و صنایع ساختمان در کشورمان برگزار می‌شود که شرکت‌های معماری و مسکن‌سازی اسلوونی می‌توانند به رقابت با شرکت‌های خارجی دیگر و ایرانی‌ها بپردازند.

    فخریه کاشان با اشاره به پروژه‌های فراوان راه و شهرسازی در ایران که آماده پذیرش سرمایه‌گذاری خارجی هستند، تاکید کرد: شرکت‌های اسلوونیایی می‌توانند با استقرار در منطقه آزاد فرودگاه امام خمینی (ره) و نصب تاسیسات مورد نیاز از قبیل انبار کالا، علاوه بر آنکه از معافیت‌های قانونی مناطق آزاد برخوردار می‌شوند، می‌توانند از این منطقه آزاد به عنوان هاب فعالیت‌های بین‌المللی خود در آسیای میانه، افغانستان و خاورمیانه بهره ببرند. ضمن اینکه امکان ایجاد چنین تاسیساتی در سایر شهرهای توریستی و کلانشهر ایران از قبیل تبریز، اصفهان و شیراز نیز برای شرکت‌های اسلوونیایی وجود دارد.

    در ادامه این نشست «دراوکو پوچیو الشک» نیز با اشاره به روابط بسیار خوب سیاسی ایران و اسلوونی، گفت: قصد داریم تا این روابط را در زمینه اقتصادی نیز توسعه دهیم و به سطح روابط بسیار خوب گذشته برگردیم که در مرحله اول دستیابی به تبادلات 45 میلیون یورویی و در مرحله دوم دستیابی به سطح 100 میلیون یورویی با ایران از هدف‌گذاری‌های بلندمدت ماست.

    وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی ادامه داد: برای اجرایی شدن این هدف‌گذاری نخستین گام ایجاد دفاتر نمایندگی شرکت‌های اسلوونیایی در ایران است و سپس در مراحل بعدی قصد داریم تا شرکت‌های مشترک با ایران تاسیس کنیم.

    وی با تاکید بر لزوم تقویت همکاری‌های بانکی میان دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی ایران و اسلوونی تصریح کرد: شرکت‌های اسلوونیایی در بخش‌های مختلفی از جمله فناوری اطلاعات و توسعه ارتباطات سیگنالینگ بسیار پیشرفته هستند. ضمن اینکه اسلوونی در اروپا در زمینه تولید ساختمان‌های چوب‌پایه زبانزد است.

    نماینده دولت اسلوونی ادامه داد: این کشور به دلیل قرار گرفتن در شرق اروپا و نزدیکی به خاورمیانه در زمینه سرمایه‌گذاری در ایران بسیار متمایل است؛ چراکه این نزدیکی جغرافیایی به کاهش هزینه‌های حمل و نقل کالا می‌انجامد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت