مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان خبر داد

افتتاح نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال ۹۵

عصر نمایشگاه- مسائل و معضلات عدیده‌ای هم اکنون برای فعالیت نمایشگاه‌ها در اصفهان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به عدم تکافوی فضاهای موجود برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و متعدد در طول سال و کمبود فضا برای تقاضای شرکت در هر نمایشگاه و محدود شدن شرکت نمایشگاه‌ها به علت محدودیت فضایی صرف برای برگزاری تعداد محدودی نمایشگاه خاص در طول سال اشاره کرد.

افتتاح نمایشگاه بزرگ اصفهان تا پایان سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از جوان آنلاین ،اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهایی است که از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی انتظار می‌رود، از این رو مسئولان نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان درصدد برآمده‌اند مکان مناسبی را جهت رفع نواقص موجود و ایجاد فضای مناسب و مساعد برای رسیدن به آرمان‌های برگزاری نمایشگاهی و امکان رشد و توسعه آینده در نظر بگیرند.

    برای آگاهی از روند ساخت نمایشگاه بزرگ اصفهان «رسول محققیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان» توضیحاتی ارائه دادند که در زیر به آن می پردازیم :

    برپایی یک نمایشگاه آن هم در محل فعلی نمی‌تواند خالی از اشکال باشد؟ آیا برای حل این مشکل تمهیداتی در نظر گرفته‌اید؟

    به طور کلی محدودیت فضایی، محدودیت پارکینگ و مشکلاتی که به دلیل قرارگیری محل فعلی نمایشگاه‌ها در داخل شهر (مانند ایجاد ترافیک) وجود دارد، همه و همه دستیابی به تمامی اهداف برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها را دچار خلل می‌کند به طوری که مسئولان استان اصفهان معتقدند نمایشگاه فعلی این استان در خور شأن و مرتبه اصفهان در سطح جهانی نیست.

    شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با فعالیت‌هایی که در مرکز فعلی نمایشگاه انجام داده است، برای مدیران و مسئولان شهری این مسئله تبیین شده که اصفهان نیاز به فضای بزرگ و استاندارد نمایشگاهی دارد و برای رفع اغتشاشات ترافیکی ضروری است به منطقه‌ای دیگر منتقل شود.

    در این راستا با حمایت مدیریت استان و مدیریت شهری، محل جدید نمایشگاه در شرق اصفهان کلید خورد و در شهریورماه سال گذشته کلنگ احداث محل جدید توسط دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان بر زمین زده شد و مراحل ساخت و ساز آن آغاز گردید.

    زمین مورد نظر با مساحت 47 هکتار درضلع شمالی زاینده‌رود، دردامنه غربی کوه سرو شبادران و منطقه روشن دشت قرار گرفته و مطالعات مقدماتی و راهبردی آن در سال 1375 انجام شد.

    مردم در آینده نمایشگاه اصفهان را با چه شکل و شمایلی خواهند دید؟

    در فاز اول این مجموعه نمایشگاهی سه سالن پیوسته به میزان دو برابر ظرفیت فعلی نمایشگاه، فضای نمایشگاهی به همراه زیرساخت‌های لازم اولیه برای برگزاری نمایشگاه‌ها شامل فضای سبز، رستوران و فضای خدماتی و پارکینگ بزرگ ایجاد خواهد شد تا در آینده مردم با مسائل فعلی نمایشگاه رو‌به‌رو نشوند.

    وقتی نمایشگاه به فاصله پنج کیلومتری از فضای فعلی انتقال پیدا کند، می‌توانیم خدمات عمومی را به آن سمت ببریم، البته بازدیدکنندگان تا استقرار کامل خدمات تحت فشار خواهند بود که امیدواریم با حمایت مدیریت شهری این مشکل را حل کنیم.

    بر اساس قولی که شهردار اصفهان به عنوان سهامدار ممتاز شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و بقیه سهامداران از جمله اتاق بازرگانی و دیگر مجموعه‌ها به شرکت نمایشگاه داده‌اند، با افزایش سرمایه که امسال صورت می‌گیرد، در پایان سال یا نهایتاً اوایل سال آینده فاز اول نمایشگاه جدید افتتاح خواهد شد و امیدواریم که سالن‌های فعلی نمایشگاه به محل جدید منتقل شود و فضای فعلی در مقابل پل تاریخی شهرستان اصفهان، به عنوان فضای سبز و ادامه پارک کنار رودخانه در اختیار مردم قرار گیرد.

    چه صحبتی با ساکنان اطراف نمایشگاه فعلی در محل پل تاریخی شهرستان دارید؟

    در درجه اول از صبوری مردم و همسایگان محل فعلی نمایشگاه که برای آنها از لحاظ تردد عمومی و اشغال فضاهای عمومی به عنوان پارکینگ بازدید کنندگان باعث ایجاد مشکل می‌شویم، تشکر می‌کنم، اما در واقع برای رشد یک نمایشگاه در ابتدا ضرورت برگزاری نمایشگاه باید در شهر جا بیفتد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت