از سوی اداره زراعت هرات ؛

آغاز به کار نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری ولایت‌های غرب در هرات

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تولیدات زراعتی حوزه غرب کشور در هرات برگزار شد. ده‌ها نوع فراورده زراعتی برای مدت سه روز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده و هدف، معرفی و بازاریابی تولیدات زراعتی داخلی خوانده می‌شود.

آغاز به کار نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری ولایت‌های غرب در هرات
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از پیام آفتاب، در چند سال گذشته این برای نخستین بار است که نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری چند ولایت حوزه غرب کشور، بگونه مشترک در هرات برگزار می‌شود.

    برگزار کننده‌ها می‌گویند، در این نمایشگاه محصولات کشاورزی و مالداری فصل بهار و تابستان که از کشاورزان برتر و پیشگام است که در بیشتر از 70 غرفه به معرض نمایش گذاشته شده است.

    دهقانان ولایت‌های هرات، فراه و بادغیس تلاش کرده‌اند تا فراورده‌های زراغتی خود را به اینجا آورده‌اند تا به شهروندان معرفی کنند.
    این نمایشگاه از سوی اداره زراعت هرات وچند نهاد دیگر برای مدت دو روز راه اندازی شده و هدف آن تقویت محصولات زراعتی و معرفی این محصولات به مردم عنوان شده است.

    از سیر تا پیاز محصولات زراعتی، از میوه‌های تازه تا سبزی جات، حبوبات، آجیل، زعفران، عسل و حتی وسایل زراعتی حوزه غرب کشور اینجا به نمایش گذاشته شده است.
    هدف از راه اندازی این نمایشگاه که از سوی اداره زراعت و مالداری هرات برگزار شده است، تشویق مردم به استفاده از محصولات زراعتی داخلی خوانده می‌شود.

    غرفه داران و کشاورزان از حاصل برداری و رشد محصولات کشاورزی امسال در ولایات هرات، بادغیس و فراه راضی به نظر می‌رسند اما نبود امکانات وامنیت را ازعمده‌ترین چالش‌ها عنوان می‌کنند.
    نبود سرخانه، نبود بازار مناسب و افزایش واردات محصولات مشابه خارجی به کشور، نبود امکانات پروسس و نگهداری محصولات زراعتی تاهنوز از عمده‌ترین مشکلات پیش روی کشاورزان و باغداران حوزه غرب کشور است.

    شماری از اشتراک کنندگان هم برگذاری اینگونه نمایشگاه‌ها را برای رشد محصولات زراعتی داخلی و بهتر شدن بازار فروش آن مهم می‌پندارند.
    از سوی هم محراب الدین احمدی سرپرست اداره زراعت و مالداری هرات نیز چالش‌های فراروی دهقانان را جدی می‌خواند.
    آنگونه که سرپرست این اداره می‌گوید تلاش‌ها برای برطرف ساختن برخی مشکلات دهقانان جریان دارد.

    با وجود برداشت کافی محصولات زراعتی همه ساله در غرب کشور گفته می‌شود که دهقانان خسارات زیادی می‌بینند.
    دلیل هم نبود بازار فروش و نبود مکانی برای نگهداری این محصولات خوانده می‌شود. بنآ دهقانان ناچارند تا محصولات زراعتی خودرا به قیمت بسیار ناچیر به فروش برسانند.

    همه ساله نمایشگاهای مختلف بویژه درعرصه زراعتی و باغداری در هرات برگزار می‌شود و این نخستین بار است که نمایشگاه بگونه مشترک با ولایات همجوار برگزار می‌شود و محصولات سایر ولایات حوزه غرب کشور نیز به مردم هرات معرفی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت