قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران بدون تحریم

عصر نمایشگاه- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حال که تحریم فرش ایرانی برطرف شده است، نمایشگاه امسال فرش دستباف ایران می تواند جهش و رونق ویژه ای در بازار صادراتی این کالا رقم بزند که این امر نیازمند برندسازی، کیفی سازی و توجه به نیازهای بازارهای هدف است.

برگزاری نمایشگاه فرش دستباف ایران بدون تحریم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از اقتصادایران، مجتبی خسروتاج با اشاره به لزوم معرفی و تبلیغ فرش ایرانی در آستانه برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به اهمیت و جایگاه فرش دستباف درکشور شاهد همراهی صدا و سیما در اطلاع رسانی و تبلیغ این هنر صنعت باشیم.
    وی فرش دستباف را دارای کارکردهای هنری، فرهنگی، اشتغالزایی و ارزآوری به ویژه در شرایط اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: این تولید بومی و ملی نیازمند حمایت رسانه ای است و صدا و سیما نباید با خط کش بنگاه های تجاری به تبلیغات فرش بنگرد.
    خسرو تاج با بیان اینکه  نمایشگاه فرش دستباف ایران در هفته نخست شهریورماه را بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف در سراسر دنیا دانست که با مشارکت بیش از 700 شرکت کننده از سراسر کشور رویدادی مهم و درخور توجه است و شایسته است افکار عمومی اطلاع مناسبی از آن پیدا کنند.
    قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر لزوم ابتکار، نوآوری و ایده پردازی در برگزاری این نمایشگاه در فضای پساتحریم افزود: حال که تحریم فرش ایرانی برطرف شده است، نمایشگاه امسال می تواند جهش و رونق ویژه ای را در بازار صادراتی فرش ایران رقم زند که این امر نیازمند برندسازی، کیفی سازی و توجه به نیازهای بازارهای هدف از سوی تولیدکنندگان و بازرگانان فرش ایران است.
    خسروتاج همچنین اعتمادبخشی به شهروندان از جمله ارایه تسهیلاتی مبنی بر امکان بازگرداندن فرش در صورت عدم رضایت از سوی مشتری را مفید و مطلوب دانست که باید درباره آن اطلاع رسانی کاملی صورت پذیرد.
    در این نشست که با حضور صادرکنندگان و نمایندگان برخی تشکل های صادراتی فرش دستباف تشکیل شد، مباحثی همچون چگونگی دعوت و حضور بازرگانان خارجی فرش دستباف، نظرسنجی و سلیقه یابی از بازدیدکنندگان، چگونگی ارتقای خدمات نمایشگاهی و افزایش مدت زمان بازدید از نمایشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
    در آغاز این نشست نیز حمید کارگر رییس مرکز ملی فرش ایران به ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری بهینه نمایشگاه فرش دستباف ایران و رویدادهای جنبی آن از جمله جشنواره فرش برتر، دوره های آموزشی و دعوت از بازرگانان برون مرزی فرش پرداخت.
    گفتنی است بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از یکم تا هفتم شهریورماه 95 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت