رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد

نمایشگاه بزرگ اصفهان با سبک معماری این شهر ساخته شود

عصر نمایشگاه- رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان صاحب سبک های مختلف معماری است، گفت: نمایشگاه بزرگ اصفهان با سبک معماری این شهر ساخته شود.

نمایشگاه بزرگ اصفهان با سبک معماری این شهر ساخته شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، عبدالرسول جان‌نثاری با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر از پروژه نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان با اشاره به اینکه داشتن یک مرکز نمایشگاهی خوب، کارآمد و در شأن شهر اصفهان از دغدغه‌های اعضای شورا بوده است، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر پیگیری‌هایی را در ارتباط با این پروژه از ابتدای فعالیت شورای شهر در دوره چهارم انجام داده‌اند.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر پروژه نمایشگاه‌ بزرگ اصفهان با سرعت قابل توجهی در حال بهره‌برداری است، ابراز داشت: امیدواریم در پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده بتوانیم شاهد بهره‌برداری از فاز نخست این مجموعه بسیار بزرگ باشیم.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اصفهان شهری است که دارای مراکز اقتصادی، مراکز دانشگاهی بزرگ، شرکت‌های دانش بنیان، NGOهای علمی، فنی، صنعتی، فرهنگی، ورزشی و سایر موارد است که قاعدتا وجود یک مرکز نمایشگاهی می‌تواند در رشد و نمو این مجموعه‌ها اثرگذار باشد.

    وی با تاکید بر اینکه پروژه‌ای که آغاز شده به صورتی است که یک فضای نمایشگاهی در زمینی در حد 400 هزار متر و سالن‌های مسقف در حد 40 تا 50 هزار متر مربع را به وجود خواهد آورد که در فاز اول آن یک فضای نمایشگاهی حدود 15 هزار متر را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد، افزود: البته این فضا به غیر از فضاهای اداری، قسمت مرکز همایش‌ها و سایر قسمت‌ها است.

    جان‌نثاری بیان داشت: یک مرکز نمایشگاهی می‌تواند قسمت‌های مختلفی داشته باشد و این قسمت‌ها شامل مرکز سالن‌ها است و در کنار این قسمت‌ها مرکز برگزاری همایش‌های مرتبط با نماشگاه‌های در حال برگزاری است که سالن همایش می‌تواند در علمی کردن و غنابخشی به نمایشگاه‌های در حال برگزاری اثرگذار باشد.

    وی با اشاره به اینکه شهرداری سهام دار 60 درصد از سهام نمایشگاه بزرگ اصفهان است، ابراز داشت: امیدواریم که به همین صورتی که شهرداری اصفهان در افزایش سرمایه خود و اختصاص ردیف اعتباری اقدام کرده، سایر شرکاء نیز نسبت به افزایش سرمایه خود و مشارکت در پروژه اقدامات لازم را انجام بدهند.

    رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: یک مرکز نمایشگاهی شامل دو رکن اصلی کالبد و بحث‌های محتوایی مربوط به نوع برگزاری نمایشگاه‌ها است که قاعدتا زمانی می‌توانیم در بحث دوم موفق باشیم که کالبد و فضای کافی در اختیار مدیران این سیستم قرار بگیرد.

    وی تهیه پیوست‌های لازم از جمله پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، ترافیکی و سایر پیوست‌های مورد نیاز برای پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان را ضروری دانست و افزود: همچنین استفاده از ارکان معماری ایرانی، اسلامی در این پروژه و موارد دیگر توسط اعضای شورای اسلامی شهر مورد تاکید قرار گرفت.

    جان‌نثاری با تاکید بر اینکه انتظار است که زمانی که یک مرکز نمایشگاهی در شهر اصفهان که صاحب سبک‌های معماری است، ایجاد می‌شود، فضای معماری اصفهان نیز در این پروژه دیده شود، گفت: امیدواریم که یک سردرب شاخص و متناسب با معماری ایرانی، اسلامی برای این مرکز نمایشگاهی شکل بگیرد.

    وی همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای بهره برداری از امکانات جانبی نمایشگاه بزرگ اصفهان تاکید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت