در بین ۴۰ کشور مشارکت کننده ؛

ایران به عنوان برترین کشور در نمایشگاه (آشنایی با ملل جهان) ونزوئلا

عصر نمایشگاه- براساس اعلام مسئولین نمایشگاه «آشنائی با ملل جهان» که در ونزوئلا برگزار شد، غرفه ایران رتبه اول را در بین ۴۰ کشور مشارکت کننده در این نمایشگاه کسب کرد.

ایران به عنوان برترین کشور در نمایشگاه (آشنایی با ملل جهان) ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رایزنی فرهنگی ایران در ونزوئلا در نمایشگاه آشنایی با ملل جهان که در کاراکاس پایتخت این کشور برگزار شد، مشارکت کرد.

    این رویداد فرهنگی روز سه‌شنبه 5 مرداد با ابتکار دانشکده روابط بین‌الملل دانشگاه سانتاماریا کاراکاس و با همکاری نمایندگی‌های فرهنگی و سیاسی کشورهای مقیم برگزار شد و حدود 40 کشور از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، چین، ایران، ترکیه، هند، قطر، مکزیک، فرانسه، ایتالیا، سوریه، لبنان، کره جنوبی و دیگر کشورها در آن مشارکت کردند.

    پنج دانشجوی دانشگاه سانتاماریا در غرفه ایران در این نمایشگاه به نمایندگی از کشورمان به سؤالات دانشجویان و مراجعین در موضوعاتی همچون سیاست و حکومت، اقتصاد و پیشرفت‌ها و توانمندی‌های ایران معاصر پاسخ دادند.
    مشارکت در این نمایشگاه بخش عملی یکی از واحدهای درسی دانشجویان رشته روابط بین‌الملل به نام «شبیه‌سازی» یا simulation است که در پایان هر ترم تحصیلی ارائه می‌شود.

    مشارکت کشورها در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای ارائۀ توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی ، هنری و تمدنی خود است.
    غرفه ایران در این نمایشگاه با طراحی متفاوت که برگرفته از نمادهای تخت جمشید و مجموعۀ تاریخی و باستانی پرسپولیس بود ، توجه ویژۀ بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

    همچنین نمایش تعداد زیادی عکس و پوستر از اماکن تاریخی، باستانی و ایران معاصر، صنایع دستی و نمایشگاه جانبی کتاب‌های ترجمه شده به زبان اسپانیولی در موضوعات ایران و اسلام جزء اقلام عرضه شده در غرفه ایران بود که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.
    برپایی کارگاهی با هدف معرفی هنر خوشنویسی ایرانی و نوشتن نام افراد به زبان فارسی نیز از برنامه‌هائی بود که با استقبال خوب دانشجویان مواجه شد.

    دانشگاه سانتاماریا (مریم مقدس) یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های خصوصی ونزوئلا است که با توجه به  شهریه بالایش فقط قشر مرفه می تواند در آن به تحصیل بپردازد.
    مشارکت در نمایشگاه آشنائی با ملل جهان دومین حضور رایزنی فرهنگی ایران در دانشگاه سانتاماریا است چون  اواخر ترم تحصیلی سال گذشته نیز در این دانشگاه به فعالیت مشابهی پرداخته بود.

    اواخر ترم تحصیلی سال گذشته نمایشگاهی مشابه در دانشکده روابط بین الملل دانشگاه سانتاماریا برگزار شد که رایزنی فرهنگی ایران در روز 4 بهمن سال گذشته در آن مشارکت کرد و با همکاری دانشجویان دانشکده به ارائۀ دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

    براساس اعلام مسئولین دانشکده ؛ غرفه ایران رتبه اول را در بین کشورهای مشارکت‌کننده در این نمایشگاه کسب کرد. طراحی دکوراسیون غرفه ایران، تعداد انبوه مراجعین به غرفه، ارائۀ کارگاه جانبی خطاطی و خوشنویسی، سرو غذای ایرانی و پوشیدن لباس‌های سنتی ایرانی توسط دانشجویان از امتیازات ویژۀ غرفه ایران و عامل انتخاب آن به عنوان غرفۀ برتر بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت