مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خبر داد

برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین المللی در شهمیرزاد

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: نخستین جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین المللی ایران در شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد برگزار می شود.

برگزاری نمایشگاه و جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین المللی در شهمیرزاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حسین خواجه بیدختی افزود: این جشنواره از 14 تا 22 مرداد ماه امسال و با مشارکت این اداره کل و شهرداری و شورای اسلامی شهر نمونه گردشگری بین المللی شهمیرزاد در مجموعه رفاهی پارک پردیس برگزار می شود.

    وی با اشاره به حضور نمایندگان 14 شهر نمونه گردشگری بین المللی ایران در این جشنواره، گفت: علاوه بر حضور نمایندگان شهرهای نمونه گردشگری، اقوام ایرانی نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

    رئیس شورای اسلامی شهر شهمیرزاد نیز با بیان این که این جشنواره همه روزه از ساعت 16 تا 23 برگزار می شود، برپایی نمایشگاه عرضه سوغات، صنایع دستی و غذاهای محلی شهرهای نمونه گردشگری و اقوام ایرانی، اجرای آیین های سنتی و بومی و موسیقی محلی اقوام ایرانی از دیگر برنامه های این جشنواره اعلام کرد.

    عبدالخالق خاکسار افزود: در این جشنواره صنایع دستی، سوغات و غذاهای محلی شهرهای نمونه گردشگری ایران و اقوام ایرانی و تمامی روستاهای بخش شهمیرزاد در قالب بیش از 100 غرفه معرفی و عرضه می شوند.

    وی به اجرای جشنواره بازی های بومی و محلی بخش شهمیرزاد در حاشیه برگزاری این جشنواره اشاره و اضافه کرد: لی لی، هفت سنگ، طناب کشی، دو سنگ که، توب برکه، زو، پابزن و خوزکه به روش باغبونی از بازی های بومی و محلی این جشنواره است.

    شهمیرزاد، نیشابور، بسطام، رامسر، لاهیجان، سرعین، ماهان، کاشان، شیراز، ری، دماوند، میبد، تفت و ابرکوه شهرهای نمونه گردشگری ایران هستند.

    شهمیرزاد از شهرهای زیبا و خنک شهرستان مهدیشهر است. این شهر دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و محصولات متنوع کشاورزی است که برخی از این محصولات مانند گردو و آلو دارای اهمیت صاداراتی و شهرت بین المللی هستند. بزرگ ترین باغ گردوی جهان با وسعت 700 هکتار نیز در این شهر واقع شده است.

    بناهای تاریخی مانند'شیرقلعه'،'قلعه شیخی' و 'د‍ژوهل'(یکی از کانونهای مهم اسماعیلیان)بر جذابیت این منطقه افزوده است.
    شهمیرزاد در 6 کیلومتری شمال مهدیشهر واقع شده است.در سفر سال 1386 هیات دولت به استان سمنان ، شهمیرزاد به عنوان شهر نمونه گردشگری بین المللی معرفی و تصویب شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت