در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل تاکید شد؛

برنامه‌های حمایتی دولت برای توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط

عصر نمایشگاه- قدرت و مهارتهای تولید صنعت مبلمان ایران باعث شده که رقبای خارجی این صنعت حرف زیادی برای گفتن در بازار ایران که ارزش سالیانه آن بالغ بر۶ میلیارد دلار برآورد شده، نداشته باشند.بنابراین دولت باید در این زمینه برنامه‌های حمایتی ویژه‌ای داشته باشد.

برنامه‌های حمایتی دولت برای توسعه صادرات صنایع کوچک و متوسط
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل با حضور حسین اسفهبدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی و با حضور 404 تولیدکننده مبلمان در فضای مفید نمایشگاهی با مساحت 43.000 مترمربع از 13 الی 16 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود. فضای مفید این نمایشگاه مشتمل بر 30 هزار  مترمربع غرفه های سرپوشیده و حدود 3.000 مترمربع غرفه های فضای باز است. در این نمایشگاه 6 مشارکت کننده از کشورهای ترکیه و لبنان حضور دارند.

    صنعت مبلمان از مهمترین شاخه‌های صنایع کوچک و متوسط دنیا با قدرت اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و سرعت بازدهی اقتصادی خیلی بالاست. ارزش تولیدات جهانی این صنعت در سال 2015 بالغ بر 437 میلیارد دلار بوده است و ارزش تجارت بین‌المللی محصولات این صنعت در همین سال به 147 میلیارد دلار بالغ شده است.

    صنعت مبلمان ایران با حدود 30 هزار واحد تولیدی و فروشگاهی، حدود 8٪ از اشتغال بخش تولید کشور را به خود اختصاص داده است. مسوولان تشکل‌های صنعت چوب و مبلمان، بویژه اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبلمان ایران بعنوان متولی بخش صنعت و صادرات مبلمان کشور، تاکید زیادی بر مزیت های کیفی و قیمتی محصولات صنعت مبلمان ایران برای صادرات دارند، اما موفقیت در این زمینه را مشروط به حمایت قاطع دولت از برنامه‌های این اتحادیه می‌دانند. آنها تاکید می‌کنند که در تمامی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بحث صادرات صنایع کوچک و متوسط، تحت برنامه‌های حمایتی خاص دولت‌ها قرار دارد، اما در کشور ما تاکنون هیچ برنامه‌ای در این زمینه اجرا نشده است.

    بر همین اساس اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان مبلمان ایران قصد دارد که همزمان با برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل، نشستی با حضور مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق بازرگانی ایران و مسوولان تشکلها و اصحاب صنعت مبلمان برگزار کرده و از برنامه پنج ساله توسعه صادرات مبلمان ایران که با هدف دستیابی به صادرات به ارزش 200 میلیون دلار مبلمان در سال تدارک دیده است، رونمایی کند.

    از دیگر برنامه‌های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی مبلمان منزل میزبانی کاملا رایگان این نمایشگاه از 13 تاجر خارجی مبلمان از کشورهای هلند، مالزی، عمان، قزاقستان، ارمنستان، افغانستان است. این تجار ضمن بازدید از نمایشگاه و مذاکره با تولیدکنندگان مبلمان حاضر در این نمایشگاه از شهرک بهسازی صنایع چوب ایران بعنوان یکی از قطب های نمونه واحدهای صنعتی تولید مبلمان کشور بازدید خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت