به مناسبت دهه کرامت ؛

گشایش نمایشگاه آثار رضوی در همدان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار رضوی شامل عکس، خوشنویسی و هنرهای تجسمی به مناسبت دهه کرامت در مجتمع شهید آوینی همدان گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه آثار رضوی در همدان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ذاکرنیوز ، نمایشگاه آثار رضوی شامل تابلوهای خوشنویسی، هنرهای تجسمی و عکس پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان استان در مجتمع شهید آوینی همدان گشایش یافت.

    براساس اعلام مجید فروتن معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، در این نمایشگاه 60 اثر هنری برای نخستین بار در معرض دید عموم مردم قرار گرفته است که شامل 19 عکس از صحن رضوی مربوط به دوره قاجار بوده و مابقی عکس‌ها، هنرهای تجسمی دوران معاصر را تشکیل می‌دهند.

    مجید فروتن افزود: این نمایشگاه با همکاری بنیاد امام رضا(ع)، آستان قدس رضوی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و بنیاد حکمت برپا شده و از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره رضوی در استان است.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه تا پایان دهه کرامت برقرار است، بیان کرد: علاوه بر این نمایشگاه جشنواره دوبیتی و رباعی رضوی نیز، 20 مردادماه در آرامگاه باباطاهر با حضور مقامات کشوری و هنرمندان برپا و از 22 اثر برگزیده نیز تقدیر می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در آئین افتتاحیه نمایشگاه رضوی با قدردانی از هنرمندان اظهار داشت: امسال با آغاز دهه کرامت برنامه‌های خوبی در سطح شهرستان‌ها برای بهره‌مندی اقشار مختلف مردم و هنرمندان برگزار شده است.

    فاضل عبادی با اشاره به اینکه هدف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد عدالت فرهنگی در استان است، تصریح کرد: برای نخستین بار است که در سطح تمام شهرستان‌های استان برنامه‌هایی مانند دختران آفتاب، شب شعر رضوی، جشن مردمی کانون‌های فرهنگی مساجد و غیره برگزار می‌شود.

    گفتنی است ،برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت و جشنواره رضوی در همدان با همایش دختران آفتاب همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در سراسر استان آغاز شده و با رونمایی از کتاب رمزمه‌های خورشید 2 که شامل آثار برگزیده رباعی و دوبیتی رضوی است ادامه می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت