با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین ؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی ایران در شانگهای چین

عصر نمایشگاه- آثار هنری و صنایع دستی کشور از سوی شرکت گنج پارسی و با همکاری وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین، نمایش و معرفی شد.

برگزاری نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی ایران در شانگهای چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی ایران طی روز گذشته(جمعه)، با حضور معاون کمیته سیاسی شورای مشورتی، وانگ یونگ چینگ، معاون اتحادیه صنایع دستی و هنر چین، شو سی ها و رئیس انجمن هنر و صنایع دستی شانگهای و برخی مقامات محلی، سرکنسول ایران از سوی شرکت گنج پارسی و با همکاری وابستگی فرهنگی کشورمان در یکی از گالری های مشهور شانگهای افتتاح شد.
    در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، بهنام آزاد وابسته فرهنگی ایران در شانگهای طی سخنانی، گفت: ایران خاستگاه اولیه اقوام مختلف با گویش ها و آیین ها و سنن خاصی است که هر کدام از این اقوام سهم بسزایی در خلق فرهنگ و آثار هنری داشته و دارند.

    وی ادامه داد: هنرمندان ایرانی با الهام از ذوق و هنر ذاتی خود با تلفیق این هنر با ظرافت های فرهنگ ملی ـ بومی توانسته اند استادانه به خلق آثار هنری چون نقاشی، معماری، بافندگی، سفالگری، خوشنویسی، موسیقی و هنرهای تجسمی بپردازند.

    آزاد گفت: دو فرهنگ ایران و چین به واسطه قدمت و سابقه بسیار طولانی خود از طریق جاده ابریشم در تعمیق و گسترش مبادلات فرهنگی نقش مهمی داشته اند.

     تأکید بر توسعه روابط بین ایران و چین
    معاون اتحادیه صنایع دستی و هنر چین نیز ضمن قدردانی از همکاری و حضور وابسته فرهنگی ایران در شانگهای گفت: این نمایشگاه پنجاه و هفتمین دوره از نمایشگاه های آثار هنری است که طی پنج سال برپا می شود و در این مدت هر دو ماه یکبار نمایشگاهی از بهترین آثار هنرمندان چین، برپا شده است.

    وانگ یونگ چینگ با بیان اینکه امروز اولین نمایشگاه هنری از یک کشور خارجی در این گالری برپا می شود، افزود: مینیاتور ایران از جنبه هنری قوی و نقطه قوت نمایشگاه است.

    وی ضمن اشاره به طرح «یک کمربند و یک جاده» تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا ارتباط بین ایران و چین در زمینه فعالیت های هنری بیشتر شود.
    در بخش پایانی این مراسم، مسعود شماعی زاده با پاور پوینت به شکل گیری تاریخ تمدن و هنر ایران و معرفی صنایع دستی از قبیل قلم کاری، قلم زنی مشبک، خاتم کاری و مینا پرداخت.

    پس از آن مراسم قرعه کشی انجام شد که به پنج نفر از میهمانان جوایزی به رسم یادبود اهداء شد.
    در این نمایشگاه، آثار صنایع دستی نفیس ایرانی از اساتید به نام کشور شامل فرش، گلیم، میناکاری، قلم زنی، مشبک، خاتم کاری، برخی زیورآلات طلا و نقره، فیروزه و تابلوهای مینیاتور به معرض نمایش گذاشته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت