با حضور ۹۳ مشارکت کننده داخلی و خارجی ؛

رونق نهمین نمایشگاه بین المللی متالکس، بازتابی روشن از توسعه صنعت فولاد

عصر نمایشگاه- نهمین نمایشگاه بین المللی متالورژی، ریخته گری، فولاد، معادن و صنایع وابسته که با حضور ۹۳ مشارکت کننده داخلی و خارجی از ۱۲ مرداد ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز به کار کرده بود، ۱۵ مرداد ماه به کار خود پایان داد.

رونق نهمین نمایشگاه بین المللی متالکس، بازتابی روشن از توسعه صنعت فولاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از واحد رسانه شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور دکتر مهدی کرباسیان معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی(ایمیدرو)، استاندار اصفهان، مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه، مدیر عامل مجتمع ذوب آهن اصفهان، مهندس فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر بختیاری مدیرمسوول هلدینگ رسانه ای دنیای اقتصاد، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، رییس انجمن ریخته گری اصفهان، نایب رییس اتاق بازرگانی اصفهان، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی و بسیاری از چهره های شاخص صنعت فولاد کشور و اصحاب رسانه برگزار شد.

    در این مراسم همچنین یک هیأت تجاری 20 نفره از کشور عمان به سرپرستی "محمود بن سالم بن محمد السعدی" رییس اتاق بازرگانی کشور عمان شعبه جنوب باطنه نیز حضور داشتند که پس از شرکت در مراسم، به بازدید مفصل از نمایشگاه پرداختند.

    حضور برندها و مجموعه های شناخته شده صنعت فولاد از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، مازندران و آذربایجان شرقی و یک مشارکت کننده خارجی از کشور هندوستان، نشان از غنای کیفی این نمایشگاه داشت. مجموعه هایی چون فولاد مبارکه اصفهان، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان، هلدینگ توکا فولاد، آتیه فولاد نقش جهان، صنایع ریخته گری سپاهان فولاد آتشگاه، شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری، فولاد امیرکبیر کاشان، شرکت صنایع ریخته گری اصفهان، مهندسی بین المللی فولاد تکنیک، صنایع الکترواپتیک صا ایران و فولادین ذوب آمل از شاخص ترین مشارکت کنندگان نمایشگاه امسال بودند.

    حضور تمام قد فولاد مبارکه در نمایشگاه

    از نکات بارز نمایشگاه این دوره می توان به افزایش فضای اختصاص یافته به مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به متراژ یک هزار متر مربع در قالب سالن شیخ بهایی اشاره کرد. حضور فولاد مبارکه در یک سالن اختصاصی و به همراه تمامی زیر مجموعه ها و شرکت های اقماری خود برای اولین بار در نمایشگاه های داخلی کشور اتفاق افتاد.

    هلدینگ توکافولاد، فولاد هرمزگان، ایریسا، فولاد امیرکبیر کاشان، فولاد سپید دشت، فولاد صبا، آتیه فولاد نقش جهان و شرکت فولاد متیل از جمله زیرمجموعه های فولاد مبارکه هستند که در این نمایشگاه به معرفی و عرضه توانمندی های خود پرداختند.

    فولاد مبارکه در این حضور تلاش کرد، تمامی مسوولیت ها و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی خود را نیز به نمایش بگذارد. اختصاص غرفه ای به تیم فولاد مبارکه سپاهان نیز در راستای همین هدف بود. در روز سوم نمایشگاه، سرمربی، کادر فنی و بازیکنان تیم سپاهان با حضور در غرفه این باشگاه در جمع هواداران خود حضور یافتند.

    یکی دیگر از نکات شاخص این دوره، افزایش حضور شرکت کنندگان بخش تجهیزات و قطعات مرتبط با صنعت فولاد و ریخته گری به شمار می آید. همچنین به اذعان مشارکت کنندگان، حضور بازدیدکنندگان متخصص در این رویداد چهار روزه قابل توجه بود.

    از دیگر ویژگی های نهمین سال برگزاری نمایشگاه بین المللی فولاد اصفهان، برگزاری همایش های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه همچون سال های گذشته بود. در روز دوم این نمایشگاه همایش "آنالیز خرابی بیرینگ ها" و در روز سوم سمینار فنی شرکت "ناچی و ان تی ان ژاپن" و معرفی محصولات این شرکت در سالن همایش های محل برگزاری نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شد.

    با توجه به هماهنگی و رایزنی های انجام شده با انجمن آهن و فولاد ایران، مقرر شد این نمایشگاه از دوره آینده به صورت سالانه برگزار شود و انجمن آهن و فولاد نیز از دوره آتی همکاری مستقیم در برگزاری این نمایشگاه داشته باشد. این انجمن در سال تنها رویداد سمپوزیوم فولاد را برگزار می کند اما از اواخر سال گذشته، شرکت نمایشگاه رایزنی با این انجمن را آغاز کرد و از این طریق انجمن آهن و فولاد برای همکاری مستقیم در برگزاری نمایشگاه ملی فولاد ایران مصمم شد. همچنین مقرر شد میزبانان سمپوزیوم فولاد که هر سال یک استان است نیز در دوره های آینده نمایشگاه حضور و حمایت مستقیم داشته باشند که در صورت تحقق این موارد، صد در صد بر غنای نمایشگاه اصفهان افزوده خواهد شد.

    با توجه به پیشرفت مراحل ساخت پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان، قریب به اتفاق مسوولان و بازدیدکنندگان این نمایشگاه، اعلام کردند که امیدوارند دور آتی این نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه های استان و در محل پروژه نمایشگاه بزرگ اصفهان برپا شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت