معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

حضور پُررنگ کتا‌ب‌های دانشگاهی در نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان، از برگزاری هجدهمین نمایشگاه کتاب در این استان خبر داد و گفت: در این دوره با رایزنی‌هایی که با دانشگاه‌های مختلف انجام داده‌ایم، شاهد حضور پُررنگ کتاب‌های دانشگاهی خواهیم بود.

حضور پُررنگ کتا‌ب‌های دانشگاهی در نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایبنا ، مرتضی سلطانی‌نژاداظهار کرد: هجدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی این استان از 23 تا 29 بهمن‌‌ماه برپا خواهد شد.

    وی توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان، نشست‌های تخصصی متعددی برگزار می‌شوند که از آن میان می‌توان به «نشست تخصصی با موضوع شبکه‌های مجازی با رویکرد تهدید و فرصت»، «نشست تخصصی با موضوع جنگ نرم و تأثیرات آن در فرهنگ خانواده»، «نشست تخصصی با موضوع اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن با فرهنگ و هنر»، «نشست تخصصی شاعران استان»، «نشست تخصصی روان‌شناسی خانه و خانواده با موضوع تأثیر مطالعه در ارتقای سطح فرهنگ خانواده»، «رونمایی از کتاب‌های مؤلفان استانی» و «برپایی شب‌های شعر و موسیقی» اشاره کرد.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان افزود: سال گذشته برای این نمایشگاه 70 میلیون تومان بُن کتاب در نظر گرفته شده بود. امسال این اداره پیشنهاد افزایش 20 درصدی این مبلغ را مطرح کرده که امیدواریم با موافقت مسئولان مواجه شود.

    سلطانی‌نژاد ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان در نظر داریم از کتابفروشی‌های استانی فعال در طرح «تابستانه کتاب» تجلیل کنیم.

    وی درباره تعداد ناشران و کتاب‌های حاضر در هجدهمین دوره نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان امسال به بحث کمی ورود پیدا نکرده اما در مقابل، تمام تمرکز خود را صَرف مباحث کیفی خواهد کرد؛ به این معنا که سعی می‌کنیم ناشران حرفه‌ای و به‌نام در این دوره از نمایشگاه حضور یابند.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا، این اداره امسال برخلاف سال‌های گذشته، با دانشگاه‌های مختلف استانی نشست‌های تخصصی برگزار کرده تا تمهیدات حضور پُررنگ کتاب‌های دانشگاهی در این نمایشگاه فراهم شود؛ ضمن این‌که دو دانشگاه از دانشگاه‌های معتبر استان، مقابل محل برپایی نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان مستقر هستند که به‌نظرم فرصت مغتنمی برای حضور دانشجویان، استادان و اهالی فرهنگ و ادب است.

    سلطانی‌نژاد افزود: سال گذشته در این نمایشگاه 250 غرفه مستقر بودند که از آن میان، 50 غرفه ویژه ناشران استانی بود. امسال می‌کوشیم از تمام ظرفیت مجموعه برای حضور ناشران استانی ـ محلی بهره‌مند شویم.

    وی بیان کرد: همچنین امسال تلاش خواهد شد تا نمایشگاه فقط محلی برای عرضه و خرید کتاب نباشد، بلکه با ایجاد فضاهای مفرح و شاد، زمینه را برای جذب مخاطبان فراهم خواهیم کرد. به این منظور ویژه‌برنامه‌هایی اعم از رقص شمشیر، موسیقی محلی و شب شعر با گویش‌‌های محلی اجرا می‌شوند.

    معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به تسهیلات این اداره برای حضور حداکثری دانش‌آموزان در هجدهمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان، گفت: امسال با هماهنگی‌هایی که با اداره‌کل آموزش و پرورش استان انجام داده‌ایم، تسهیلات ویژه برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان از محل مدرسه تا نمایشگاه، ارائه خواهد شد.

    سلطانی‌نژاد در پایان اظهار کرد: متأسفانه سال‌های گذشته به دلیل مدیریت نامناسب و همچنین با توجه به مسائل قومی که در این استان مطرح است، در عرضه کتاب‌ها در نمایشگاه نظارت جدی صورت نمی‌گرفت و در نتیجه در مقطعی، برپایی این نمایشگاه تعطیل شد، اما امسال با تمام پتانسیل‌های موجود، در عرصه‌های فرهنگ و هنر اسلامی ـ ایرانی ورود پیدا کرده‌ایم و با نظارت‌های جدی که صورت خواهد گرفت، از ورود کتاب‌های مغایر با نظام جمهوری اسلامی ایران و ضداخلاقی جلوگیری خواهیم کرد.

    هجدهمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان از 23 تا 29 بهمن‌ماه 1395 در دو بازه زمانی 8 تا 13 و 16 تا 21 و 30 دقیقه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت