دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی خبر داد

اختصاص فضای بیشتر برای سومین نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی

عصر نمایشگاه- دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی با بیان اینکه این جشنواره هر دوره با استقبال بیشتری مواجه می‌شود، گفت: برای برگزاری سومین دوره جشنواره فضایی با وسعت بیشتر در نظر گرفته‌ایم تا پاسخگوی استقبال بالای شرکت کنندگان باشد.

اختصاص فضای بیشتر برای سومین نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری دانشجو ، علیرضا دلیری، دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی که به همت ستاد گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی برگزار می‌شود، گفت: هرسال استقبال شرکت های دانش بنیان از جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران بیشتر می‌شود و به طور قطع استقبال مردم نیز هرساله نسبت به دوره قبل بالاتر می‌رود. همانطور که اقبال هرساله از این جشنواره و نمایشگاه افزایش پیدا می کند، برنامه ریزی ما هم برای برگزاری آن باید دقیق تر شود.

    وی بیان کرد: هرچه این نمایشگاه پیشرفت داشته باشد اقبال مردم هم بیشتر خواهد بود. ما در دبیرخانه اجرایی این نگاه را داریم تا برای موارد اجتناب ناپذیر است برنامه ریزی مناسب داشته باشیم.

    دلیری توضیح داد:  ممکن است ظرفیت مصلی بزرگ امام خمینی پاسخگوی حضور همه نوع خدمات و همه شرکت های متقاضی نباشد. اما تمام تلاش خود را برای بالا بردن کیفیت برگزاری این جشنواره و نمایشگاه بالا می بریم. همانطور که محل نمایشگاه نسبت به سال گذشته وسعت بیشتری یافته است.

    وی افزود: وسعت بیشتری را برای سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی به نسبت دو دوره گذشته پیش بینی کردیم تا اکثر سازمان هایی که حضور آنها در این رویداد اجتناب ناپذیر است و شرکت‌های دانش بنیان این حوزه را پوشش دهیم.

    دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور ما به سرعت در حال ارتقا است. این پذیرش برای مردم ما ایجاد شده است که داروهای گیاهی باید جایگزین داروهای شیمیایی شود.

    وی ادامه داد:همین مسئله نشان می‌دهد  باید نگاه ویژه تری به گیاهان دارویی و طب سنتی داشته باشیم تا بتوانیم همراه با مردم حرکت کنیم.  این نکته مهمی است که از سرعت اقبال مردم از داروهای گیاهی و طب سنتی عقب نمانیم.

    دلیری در راستای فرهنگسازی برگزاری چنین نمایشگاه ها و جشنواره هایی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه می‌تواند هم یک ارزیابی و هم یک فرهنگسازی برای مردم باشد. چرا که دولت از این بستری که برای جایگزین کردن داروهای گیاهی برای شیمیایی ایجاد شده است حمایت های خوبی خواهد داشت.

    معاون توسعه و مدیرت منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: نمایشگاه این نگاه را در اذهان جامعه جای می‌اندازد که چنین تغییراتی با نگاه و تدبیر دولت رخ می‌دهد. لذا باید سال به سال جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی ایران را گسترده‌تر کنیم و حوزه تخصصی را توسعه دهیم.

    وی افزود: حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی حوزه بسیار وسیعی است و داروهای بسیاری در این زمینه وجود دارد. اما این نکته حایز اهمیت است که داروهای گیاهی کشور ایران در نوع خود بسیار خاص هستند. لذا اگر ما تمرکز را بر روی کشور خود بگذاریم ممکن است در طی سالیان هم نتوانیم پاسخگوی اقدام جامع در این حوزه باشیم.

    دلیری خاطر نشان کرد: هرساله در تلاش هستیم تا هم شرکت های جدیدی را ترغیب کنیم که در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت کنند، هم سرمایه گذاران کشور را ترغیب می کنیم که بر روی دانش بنیان سرمایه گذاری کنند.

    از نظر وی، گیاهان دارویی و طب سنتی می‌تواند حوزه خوبی برای سرمایه گذاران و شرکت های دانش بنیان باشد، چرا که مردم ما هرروز استقبال بیشتری از این زمینه دارند پس تضمینی برای سرمایه گذاران است.

    دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی و طب سنتی در آخر افزود: نکته دیگر این است که با این اقدامات می‌توان فرهنگسازی بهتری برای مردم داشت. گیاهان دارویی که پیش از این به صورت سنتی از آنها استفاده میشد، امروزه مکانیزه و در قالب بسته بندی و تاییدیه بهداشتی تبدیل به دارو شده‌اند. این داروهای گیاهی استانداردهای لازم را به دست آورده اند که این نکته موجب بالا رفتن اعتماد مردم است.

    گفتنی است، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایران به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 الی 18 شهریورماه 95 در مصلی تهران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت