با حضور مسئولان خراسان رضوی ؛

گشایش نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاب در مشهد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاب همزمان با دهه کرامت، با حضور مسئولان خراسان رضوی در مشهد گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه و جشنواره ملی کاروان آفتاب در مشهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: 25 استان از سراسر کشور آثار فرهنگی و هنری و دستاوردهای مربوط به معارف و فرهنگ رضوی خود را در قالب 25 موضوع یا بخش در این جشنواره و نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار داده اند.

    سید سعید سرابی افزود: جشنواره و نمایشگاه ملی کاروان آفتاب به ابتکار ستاد استانی دهه کرامت برای نخستین بار در مشهد برپا شده است.
    وی بیان کرد: استان هایی که برگزار کننده برنامه های مختلف جشنواره بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا (ع) بودند در این نمایشگاه حضور یافته و فعالیتها و دستاوردهای خود در 13 دوره برگزاری این جشنواره را معرفی کرده اند.

    وی اظهار کرد: این نمایشگاه معرف فعالیتهای دستگاه هایی اجرایی فرهنگی از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، جامعه المصطفی؛ نهاد کتابخانه های عمومی، آستان حضرت عبدالعظیم، آستان حضرت شاهچراغ، موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، آموزش و پرورش، خبرگزاری ها، نشریات، پارک علم و فناوری، آستان قدس رضوی، سازمان تبلیغات اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اجرای نقالی، پرده خوانی، برگزاری مسابقه و کارگاه های تخصصی و رونمایی از کتابها و محصولات فرهنگی جدید دستگاه های اجرایی را از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه برشمرد.
    سرابی اظهار کرد: در سال 2017 که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می شود، دومین جشنواره و نمایشگاه کاروان آفتاب در سطح بین المللی و در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار می شود.

    وی اضافه کرد: نمایشگاه و جشنواره کاروان آفتاب تا به مدت هفت روز تا 24 مرداد ماه و سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در محل سالن صبا مشهد دایر خواهد بود.

    سرابی با اشاره به فعالیت گسترده نهادهای خراسان رضوی برای تنوع و عمق بخشی به برنامه های دهه کرامت امسال گفت: در دهه کرامت امسال با هماهنگی دستگاه های عضو ستاد دهه کرامت و فعالیت 45 سازمان، نهاد مردمی و غیردولتی 58 برنامه و 35 هزار فعالیت در استان در حال انجام است.
    از میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در اول ذیقعده تا میلاد حضرت رضا (ع) در 11 ذیقعده دهه کرامت نامیده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت