برای نخستین‌بار ؛

برپایی نمایشگاه تصویرسازی شعر «مولانا» در دماوند

عصر نمایشگاه- نمایشگاه تصویرسازی شعر «مولانا» برای نخستین‌بار با عنوان «مسابقه نقاشی بین چینی‌ها و رومی‌ها» در دماوند برپا شد.

برپایی نمایشگاه تصویرسازی شعر «مولانا» در دماوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ،افتتاحیه نمایشگاه تصویرسازی منصوره ابراهیمی در مجتمع فرهنگی هنری کوثر شهر دماوند برگزار شد.

    منصوره ابراهیمی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه تصویرسازی «اگر این پرده برافتد» با اشاره به اینکه تصویرسازی‌های انجام شده، برگرفته از شعر مولاناست، اظهار داشت: کار تصویرسازی براساس شعر مولانا به نام مسابقه نقاشی بین چینی‌ها و رومی‌هاست.

    وی ادامه داد: آنچه در تصویرسازی شعر مولانا و معنای شعر مولانا توجه شده، نگاه انسان‌ها به زندگی است و مسابقه دو گروه متفاوت در نقاشی کردن و بیان موضوعات قابل تأمل است.

    این هنرمند افزود: در کارهای تصویرسازی شعر مولانا دو گروه به نمایش درآمده‌اند که یکی از این گروها به دنبال مادیات و به تصویر کشیدن آن به وسیله ابزار هستند و گروهی دیگر در پی معنویات و صیقل دادن خود هستند.

    ابراهیمی بیان کرد: گروهی که به دنبال معنیت هستند، دل خود را صیقل می‌دهند و دنیایی را ترسیم می‌کنند که فرای دنیای است که در آن حضور دارند.

    وی گفت: تلاش کردم در تصویرسازی شعر مولانا از نمادهای مرتبط همچون میمون و شتر استفاده کنم؛ زیراکه میمون در فرهنگ‌های مختلف نماد افرادی بوده که از دنیای مادی تقلید می‌کنند و شتر حیوان متواضع و عارف مسلکی است.

    این هنرمند تصریح کرد: گروه نخست که میمون‌ها هستند با استفاده از ابزارها دنیایی مادی را به تصویر می‌کشند که مورد پسند قرار می‌گیرد و شتران که نماد گروه دوم است، دیوار خود را به گونه‌ای سیقل داده‌اند که به آینه تبدیل شده‌اند و دنیایی مادی گروه نخست را در خود انعکاس می‌دهد.

    ابراهیمی اضافه کرد: استفاده از نمادها بارزترین ویژگی نمایشگاه تصویرسازی شعر مولاناست که در این راستا از تکنیک اکرولیک بر روی مقوا استفاده شده است.

    وی خاطرنشان کرد: تصویرسازی‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه مجتمع فرهنگی هنری کوثر دماوند به زودی در کتابی به چاپ خواهد رسید و علاقه‌مندان می‌توانند تا 21 مردادماه از 9 صبح تا 13 و عصرها از ساعت 15 تا 17 برای بازدید از نمایشگاه در این مکان حضور پیدا کنند.

    این هنرمند با اشاره به اینکه فعالیت هنری خود را در شهر رودهن انجام می‌دهم، افزود: شاهد فعالیت و اتفاق‌های خوبی در شهرستان دماوند بوده‌ایم و با توجه به نگاه ویژه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند و انجمن هنرهای تجسمی که در این شهرستان شکل گرفته است، به سمت حرفه‌ای شدن در حال حرکت هستیم.

    به گزارش فارس، منصوره ابراهیمی از سال 82 در حال فعالیت در رشته تصویرسازی است و تاکنون چندین نمایشگاه مختلف را برپا کرده‌ و با توجه به اینکه تصویرسازی‌های شکل گرفته به زودی در کتابی با نام مسابقه نقاشی چینی‌ها و رومی‌ها انتشار پیدا خواهد کرد و رعایت حق ناشر عکسی از این نمایشگاه تهیه نشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت