مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بیان کرد

مهمترین مشکل منطقه اقتصادی دوغارون نبود نمایشگاه بین المللی دائمی عرضه کالا

عصر نمایشگاه- مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: کمبود زیرساختهایی همچون آب، برق و گاز، فقدان نمایندگیهای بیمه و صرافی، اجرای عملیات پولی،بانکی و نبود نمایشگاه بین المللی دائمی عرضه کالا را از مهمترین مشکلات این منطقه اقتصادی است

مهمترین مشکل منطقه اقتصادی دوغارون نبود نمایشگاه بین المللی دائمی عرضه کالا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل از هدانا ،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از افزایش صادرات به افغانستان از این منطقه خبر داد و گفت: طی 9 ماه گذشته 218 هزار تن کالا با ارزش 170 میلیون دلار به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 330 درصد افزایش وزنی و 232 درصد از نظر ارزشی افزایش داشته است.

    ناصرالدین گرامی افزود: در این مدت 16هزار دستگاه کامیون ایرانی وارد منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد شد که 198 درصد افزایش نشان می دهد.

    وی به ورود کامیونهای افغانستان به ایران اشاره کرد و گفت: ورودی کامیونهای افغانستانی نیز با 15 هزار دستگاه 212 درصد رشد در پی داشته است.

    مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون کمبود زیرساختهایی همچون آب، برق و گاز، فقدان نمایندگیهای بیمه و صرافی، اجرای عملیات پولی،بانکی و نبود نمایشگاه بین المللی دائمی عرضه کالا را از مهمترین مشکلات این منطقه اقتصادی برشمرد و گفت: هشت هزار و 700 هکتار زمین برای فعالیتهای این منطقه پیش بینی و تاکنون با واگذاری هزار و 500 هکتار در مرحله دوم آن موافقت شده که مراحل قانونی کار در حال انجام است.

    فعالیت 50 شرکت خدماتی، رفاهی، بازرگانی، تولیدی و حمل و نقل در این منطقه برای 500 نفر بطور مستقیم و برای هزار و 500 نفر بطور غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

    منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در نقطه صفر مرزی با افغانستان و فاصله 120 کیلومتری هرات در افغانستان و شهرستان 114 هزار نفری تایباد نیز در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت