برای اولین بار ،

برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران در شهمیرزاد

عصر نمایشگاه- نخستین جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران به میزبانی شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در حال برگزاری می باشد که یکی از بخش های اصلی این جشنواره نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی است.

برگزاری نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران در شهمیرزاد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از نیزوا، نخستین جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران به میزبانی شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر در حال برگزاری می باشد که یکی از بخش های اصلی این جشنواره نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی است.

    دبیر جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار نیزوا، گفت: در این جشنواره علاوه بر برپایی نمایشگاه، هر شب اقوام شهرهای نمونه گردشگری به اجرای فرهنگ های بومی خود می پردازند.

    یوسف رجبی با بیان اینکه 60 غرفه در این نمایشگاه فعال هستند، اظهار کرد: کاشان، بسطام، نیشابور، لاهیجان، رامسر، سرعین و شهمیرزاد از جمله شهرهای نمونه گردشگری بین المللی هستند که به برپایی غرفه در نمایشگاه جشنواره اقدام کردند.

    وی تصریح کرد: این غرفه ها در بخش های مختلفی از جمله سرای اقوام، سرای گردشگری و سرای سوغات برپا شده است که در بخش سرای سوغات از شهرهای مختلف کشور دعوت شده است تا در این جشنواره به برپایی غرفه سوغات شهر خود اقدام کنند که شهرهای کرمانشاه، کرمان، اصفهان و تبریز از جمله شهرهای حاضر هستند.

    دبیر جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایران از حضور روستاهای بخش شهمیرزاد دراین جشنواره و نمایشگاه آن خبر داد و افزود: روستاهای خطیرکوه، ملاده، چاشم، ده صوفیان، لرد، تم و کمرود در جشنواره حضور دارند.

    رجبی ادامه داد: علاوه براجرای فرهنگ های بومی شهرهای مختلف که هر شب برگزار می شود ویژه برنامه ای تحت عنوان "شب فرهنگی" پنجشنبه 21 مردادماه همراه با برنامه های متنوع و با حضور مسئولین اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و مسئولین استانی و شهرستانی برگزار می شود.

    گفتنی است ، جشنواره فرهنگ بومی شهرهای نمونه گردشگری بین‌المللی ایرانکه در پارک پردیس شهمیرزاد در حال برگزاری است تا 22 مرداد ماه ادامه دارد. 

    این نمایشگاه از ساعت 16  الی 23 شب پذیرای مهمانان و علاقمندان می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت