همزمان با سفر هیأت دولت به یاسوج ؛

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یاسوج

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت تعاونی تار و پود حسینی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی همزمان با هیأت دولت به یاسوج خبر داد.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در یاسوج
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، سید مسعود حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد هنرمندان قابلی در حوزه صنایع دستی دارد که اگر مورد توجه قرار گیرند می‌توانند در تولید صنایع دستی و کهن استان گام‌های موثری بردارند.

    رئیس شرکت تعاونی تار و پود حسینی یاسوج با بیان اینکه صنایع دستی می‌تواند به عنوان یکی از ظرفیت‌های مورد توجه نقش مهمی در رونق اقتصادی استان داشته باشد، بر توسعه این هنر از طریق توجه و حمایت از هنرمندان این حوزه تأکید کرد.

    وی با اشاره به اینکه شرکت تعاونی تار و پود حسینی تقریباً بزرگترین تعاونی در حوزه آموزش، تولید و فروش صنایع دستی شهرستان بویراحمد است، گفت: این تعاونی حدود 13 نفر عضو دارد که در حال حاضر به آموزش و تولید صنایع دستی در یاسوج مشغول هستند.

    حسینی تصریح کرد: در حال حاضر صنایعی مانند گلیم، جاجیم، سفال، چرم و چکمه و هنرهای زینتی سنتی مانند میخک و مهلو زیر نظر اساتید مجرب این حوزه به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

    حسینی در ادامه از برگزاری نمایشگاهی از صنایع دستی زیر نظر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و بیان داشت: این نمایشگاه روز 24 مرداد، همزمان با سفر ریاست جمهوری در یاسوج مقابل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه شش غرفهبرای عرضه محصولات در این نمایشگاه به صنایع دستی اختصاص داده شده است، گفت: صنایعی که در گذشته وجود داشته و در زمان حال منسوخ یا فراموش شده‌اند در این نمایشگاه عرضه خواهند شد.

    حسینی یادآور شد: در کنار این نمایشگاه غذاهای محلی استان مانند آش کارده و آش دوغ نیز توسط بانوان هم استانی با لباس محلی پخت خواهد شد.

    رئیس شرکت تعاونی تار و پود حسینی هدف از برگزاری این نمایشگاه را توسعه و معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و یادآور شد: این نمایشگاه از 24 مرداد افتتاح و به مدت پنج روز در یاسوج دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت