از ۵ شهریور ؛

تهران میزبان نمایشگاه ˝بازار هنر˝

عصر نمایشگاه- ˝بازار هنر˝ به همت موسسه توسعه هنرهای تجسمی از ۵ تا ۱۰ شهریورماه در خانه هنرمندان برپا می‌شود.

تهران میزبان نمایشگاه ˝بازار هنر˝
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از هنرآنلاین ، نمایشگاه «بازار هنر» با عرضه آثار با قیمت واحد 500 هزار تومان طی 6 روز در تمامی فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد. این آثار با انتشار فراخوانی از سوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی گردآوری شده است و برخی از هنرمندان باسابقه نیز برای حضور و توسعه هنر به این نمایشگاه دعوت شده‌اند.

    آثاری که به این نمایشگاه ارائه شده اند بر اساس یک استانداردی انتخاب شده‌اند و هر هنرمند یا صاحب اثر هنری می‌تواند با 10 اثر در این نمایشگاه شرکت کند. در این بازار هنر آثاری از همه مدیاهای هنرهای تجسمی از نقاشی و حجم گرفته تا خوشنویسی و نقاشی‏‌خط حضور خواهد داشت.

    جمشید حقیقت شناس دبیر برگزاری فروش آثار هنری 500 هزارتومانی درباره این رویداد به هنرآنلاین گفت: رویکرد این بازار هنرهای تجسمی، ایجاد فضایی برای خرید آثار هنری از سوی مردم است. مردم قابل‌اتکاترین کسانی هستند از هنر و فرهنگ ما دفاع کرده‎اند و اکنون بهترین گزینه برای خرید، نگهداری و دوست داشتن آثار هنری هستند. به همین دلیل این حراج با درنظر گرفتن توان مردم و قیمتی ثابت خواهد شد.

    وی ادامه داد: هنرمندان آثار مختلفی با قیمت‏‌های مختلف دارند و لزوما همه آثار آنان گران قیمت نیست. در این حراج نیز هنرمندانی از طیف‎های مختلف حضور دارند هم کسانی که کاملا شناخته شده هستند و هم کسانی که مخاطبان کمتر آنها را می‌‏شناسند. به طور کلی هرکسی که اثری در خور نگهداری مردم در اختیار داشته است به این فراخوان پاسخ مثبت داده است و در آن حضور دارد.

    حقیقت‎شناس با بیان اینکه خانه هنرمندان مکان مناسبی برای برگزاری یک فروش مردمی است گفت: همه گالری‏‌های خانه هنرمندان به این فروش اختصاص خواهد یافت و برای انتخاب آثار نیز ما فهرستی از هنرمندان تهیه کردیم و از آنان دعوت کردیم تا در این رویداد حضور داشته باشند که دعوت ما با استقبال خوب هنرمندان مواجه شد. این روزها هنرمندان پس از انتخاب آثار، اثر خود را دبیرخانه این رویداد تحویل می‌دهند.

    وی همچنین با ذکر این نکته که هر خریداری می‎تواند اثر هنری مورد نظر خود را همان لحظه انتخاب و خریداری کرده و با خود ببرد اظهار کرد: در این فروش آثاری از همه مدیاهای هنرهای تجسمی از نقاشی و حجم گرفته تا خوشنویسی و نقاشی‏‌خط وجود دارد تا مراجعان بتوانند به راحتی اثر هنری مورد پسند خود را انتخاب کنند. به علاوه نکته مهم است که ارزش افزوده این آثار به هیچ عنوان قابل تصور نیست زیرا اثر هنری یک کالای معمولی نیست که پس از مدتی مصرف مستعمل شود، قیمت اثر هنری با گذشت زمان افزایش می‎‏یابد و از آنجا که ما در انتخاب آثار با دیدی کارشناسانه عمل کرده‎ایم آثار هنری خوبی وارد فروش شده است.

    دبیر فروش آ"بازار هنر" ادامه داد: اینکه مردم خریدار آثار هنری باشند بسیار با ارزش است زیرا بسیاری از موزه‎های آثاری را در خود دارند که از خانه‌های مردم آمده‎اند. این اتفاقی است که می‎تواند فرهنگ‎ساز باشد زیرا آثار هنری که در خانه‎های مردم هستند پشتوانه بزرگی محسوب می‏‌شوند. اگر مردم آثار هنری را وارد سبد خرید خود کنند در آینده می‎توانیم موزه‌های خوبی داشته باشیم.

    فروش آثار 500 هزارتومانی 5 تا 10 شهریور ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت