در کتابخانه مرکزی اصفهان ؛

برگزاری نمایشگاه عکس آزادگان در اصفهان

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه عکس ورود آزادگان به اصفهان برگزار شد.

برگزاری نمایشگاه عکس آزادگان در اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از حیات، مهدی جانی‌پور، در ارتباط با برگزاری نمایشگاه عکس به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهارداشت: به این مناسبت نمایشگاه عکسی از ورود آزادگان سرافراز به کشور به همراه نقاشی‌هایی از دوران اسارت آنها، در کتابخانه مرکزی اصفهان برپا شده است.

    وی افزود: در این نمایشگاه 50 عکس از لحظه ورود آزادگان به اصفهان و بازدید این عزیزان از گلستان شهدا و سپس رسیدن آنها به محلات و خانه‌هایشان که توسط خود من عکس‌برداری شده، برای نخستین بار بعد از 26 سال رونمایی و به نمایش گذاشته می‌شود.

    مدیر اجرایی نمایشگاه عکس ورود آزادگان با اشاره به بخش‌های مختلف این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که شامل گالری عکس، گالری نقاشی‌های اسرا در زمان اسارت، ارائه صنایع‌دستی آزادگان، ارائه تعدادی کتاب خودنوشت از خاطرات دوران اسارت آزادگان است.

    وی تصریح کرد: به سبب عدم وجود امکانات عکاسی در زندان‌ها و اردوگاه‌های عراق در زمان جنگ تحمیلی عکس‌های زیادی از اوضاع و احوال اسرا وجود ندارد و اگر عکسی منتشر شده توسط خود عراقیان گرفته شده است و تعداد آن‌ هم زیاد نیست بنابراین تصمیم گرفتیم بخشی از این نمایشگاه را به تابلوهای نقاشی که توسط خود آزادگان طراحی شده اختصاص دهیم.

    جانی‌پور ادامه داد: تعداد 60 تابلوی نقاشی در این نمایشگاه وجود دارد که مخاطبان می‌توانند با دیدن این تصاویر به حس و حال درونی اسرا در زندان‌های عراق پی ببرند، البته در کنار این تابلو‌ها و عکس‌ها تعدادی از آزادگان سرافراز میهن با همان لباسی که در دوران اسارت به تن داشتند، حضور پیدا می‌کنند و به نقل خاطراتشان می‌پردازند.

    بنابراین گزارش، نمایشگاه عکس سالروز ورود آزادگان به میهن، از 23 تا 28 مردادماه در کتابخانه مرکزی اصفهان دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این مکان دوران اسارت و لحظات ورود آزادگان را در قاب تصویر تماشا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت