در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران ؛

برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران

عصر نمایشگاه- بیست و پنجمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از اول تا هفتم شهریور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران گشایش می یابد .

برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حمید کارگر رئیس مرکز ملی فرش ایران در نشست خبری با بیان اینکه این نمایشگاه بزرگترین مرکز تجمع و رویداد سالانه در حوزه فرش دستباف  از نظر کمیت ، کیفیت و تولید فرش دستباف نظیری در دنیا ندارد ، افزود : این نمایشگاه در فضایی نزدیک به 30 هزار مترمربع شامل 20 سالن با مشارکت بیش از 700 غرفه از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

    وی گفت : نمایشگاه بیست و پنجم علاوه بر تمرکز بر موضوع های تخصصی و صادراتی در حوزه فرش دستباف همچنین فروش داخلی ، برگزاری ششمین جشنواره فرش برتر را با هدف الگوسازی و معرفی دستبافته های با کیفیت به منظور حفظ اصالت ها و حضور در بازارهای صادراتی در دستور کار دارد.

    کارگر با بیان اینکه بهترین فرش های عتیقه و معاصر در دوبخش با مشارکت غرفه داران ارائه می شود ، افزود : داوری مقدماتی با حضور داوران ایرانی و کارشناسانی از المان انجام می شود و داوری نهایی و معرفی و تقدیر از برترین ها عصر سومین روز نمایشگاه در سالن شماره یک برگزار خواهد شد.

    وی گفت : در این نمایشگاه به دنبال کیفیت و اثربخشی هستیم و لذا با همکاری سفارتخانه ها ، رایزنی های بازرگانی و اتحادیه های بازرگانی ؛ از بازرگانان بزرگ خارجی دعوت شده است و از حدود 65 بازرگان خارجی ثبت نام شده که از خریداران بزرگ فرش دستباف ایرانی هستند حضور نزدیک به 50 بازرگان قطعی شده است.

    کارگر افزود : عمده بازرگانان از اروپا هستند و علاوه بر 5 بازرگان امریکایی شاهد حضور بازرگانانی از افریقای جنوبی ، امریکای لاتین و شرق اسیا در این نمایشگاه خواهیم بود.

    وی با تاکید بر حمایت از فارغ التحصیلان کارافرین حوزه فرش دستباف گفت : در سالن 27 نمایشگاه غرفه ای برای اشنایی کودکان و نوجوانان با فرش دستباف ایرانی برپا می شود که علاوه بر ایستگاه نقاشی ویژه کودکان ، بازدیدکنندگان با فرایند تولید فرش دستباف ، نمایش چیدمان فرش ایرانی و برگزاری کارگاههای اموزشی در این زمینه ، اشنایی با روش های انتخاب ، خرید و نگهداری فرش دستباف ایرانی برگزار می شود.

    کارگر افزود : همچنین مراسم رونمایی از نسخه انگلیسی ویکی فرش ، رونمایی از دانشنامه جامع 4جلدی مکتوب در حوزه فرش دستباف و نیز رونمایی از گواهی های ثبت 14 منطقه تولیدکننده فرش دستباف شامل ایلام ، سنقر و کلیایی ، کردی خراسان شمالی ، لرستان ، تابلوفرش سردورود ، ترکمن سرگلان ، سیستان و بلوچستان ، ورامین ، چهارمحال و بختیاری ، قشقایی و گبه ، فارس ، قهستان و بیرجند را برگزار می کنیم.

    وی به تثبیت تعرفه غرفه ها نسبت به سال گذشته و به صادرات فرش اشاره کرد و گفت : با اجرای برجام از دی سال گذشته ، ممنوعیت ورود فرش دستباف ایرانی به امریکا لغو شد و نشریه تخصصی فرش دستباف "هالی" انگلستان در شماره 188 خود برای نخستین بار ویژه نامه ای را به موضوع فرش دستباف ایران اختصاص داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت