مجری طرح گردشگری هنرهای سنتی خبر داد

شرکت کردن هنرمندان کم‌درآمد در نمایشگاه‌های بین‌المللی

عصر نمایشگاه- مجری طرح گردشگری هنرهای سنتی گفت: هنرمندان و تولیدکنندگان کم‌درآمد صنایع‌دستی بزودی امکان حضور در نمایشگاه‌های بزرگ بین‌المللی را پیدا می‌کنند.

شرکت کردن هنرمندان کم‌درآمد در نمایشگاه‌های بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش « عصر نمایشگاه » به نقل ازایسنا، مهران رحیم‌زاده خراسانی اظهار کرد: بر اساس نیاز سنجی‌های صورت گرفته از بازارهای خارجی و توافقات انجام شده با گروهی از فعالان این حوزه، از این پس آثار هنرمندان محلی، تولیدکنندگان کم‌درآمد و صاحبان کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی، نمایش داده می شود.

    وی گفت: حضور پررنگ و دائمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ صنایع‌دستی به عنوان نمایندگان کشورمان در نمایشگاه‌های مطرح اروپایی، باعث شده است هنرمندان کم‌درآمد و صاحبان کارگاه‌های کوچک به دلیل هزینه‌های بالای غرفه، ناآشنایی در عرضه محصولات و فنون بازاریابی، نتوانند از بازارهای جهانی سهمی داشته باشند، موضوعی مهم که باید مورد توجه قرار می‌گرفت.

    رحیم‌زاده خراسانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حضور هنرمندان محلی در نمایشگاه‌های بین‌المللی، افزود: در یک هم پیوندی و هم افزایی فراصنفی، هنرمندان و صاحبان کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی با همکاری بازاریابان حرفه‌ای در قالب گروه‌های تخصصی در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های داخلی و خارجی به معرفی آثار خود می‌پردازند.

    مجری طرح گردشگری هنرهای سنتی ادامه داد: با توجه به اینکه هدف از اجرای این طرح، معرفی، بازاریابی و فروش صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بومی کشورمان است، تنها تعدادی از هنرمندان و متخصصین حوزه بازاریابی و تبلیغات به عنوان نمایندگان این جمع در نمایشگاههای بین المللی شرکت خواهند کرد.

    به گفته او، فاز دوم این طرح، شناسایی سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند برای فعالیت مستقیم در حوزه صنایع دستی و هنرهای بومی کشورمان است، به این ترتیب که نمایندگان حاضر در این نمایشگاه‌ها با ارائه بسته‌های پیشنهادی و توجیه اقتصادی، به معرفی کارگاه ه9ا و پتانسیل های بالقوه آنها اقدام می کنند که پس از توافقات اولیه، این سرمایه‌گذاران در قالب تورهای تخصصی و اقتصادی به بازدید از کارگاه های محلی خواهند پرداخت، موضوعی که علاوه بر رونق بخشیدن به صنعت گردشگری فرهنگی، بستری را برای همکاری های اقتصادی در بازارهای محلی فراهم خواهد کرد.

    رحیم‌زاده خراسانی با بیان این که هیچ صنعتی به‌اندازه صنایع‌دستی در کشور اشتغال‌زا نیست، اظهار کرد: اشتغال در این عرصه با کمترین هزینه ایجاد می‌شود و در واقع صنایع دستی به عنوان صنعتی مستقل و بومی، نقش مهمی در اشتغالزای و توسعه اقتصادی جوامع دارد به همین خاطر توسعه و سرمایه‌گذاری در هنرهای سنتی همواره به عنوان یکی از راه‌های ارزان و مناسب برای اشتغال‌زایی مطرح است که البته طرح مذکور می تواند با تکیه بر فضای مناسب پساتحریم و ایجاد فرصت های جدید در خارج از کشور بر رونق این صنعت در داخل بیفزاید.

    مجری طرح گردشگری هنرهای سنتی همچنین بیان کرد: باز شدن پای سرمایه گذاران خارجی در صنعت هنرهای سنتی، علاوه بر اشتغال زایی و رونق بخشیدن به صادرات صنایع دستی، باعث اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی به خارج از مرزها نیز خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت