رئیس آموزشکده فنی پسران نهاوند خبر داد

برپایی نمایشگاه اختراعات دانشجویان فنی نهاوند

عصر نمایشگاه- رئیس آموزشکده فنی پسران نهاوند از برپایی نمایشگاه ابداعات و اختراعات دانشجویان آموزشکده فنی حاج حشمت نهاوند خبر داد.

برپایی نمایشگاه اختراعات دانشجویان فنی نهاوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    ه گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ،مهرداد هوشمند در جمع خبرنگاران نهاوند گفت: به‌منظور معرفی طرح‌ها و ایده‌های نو و برتر دانشجویان نمایشگاه ابداعات و اختراعات و دست سازه‌های علمی و فنی دانشجویان در دانشکده فنی و حرفه‌ای نهاوند برپا شد.

    وی افزود: دانشگاه‌ها نقش مهم و تأثیرگذاری در آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص برای بخش‌ها و حوزه‌های مختلف جامعه دارد.

    وی تصریح کرد: در همین راستا یکی از رسالت‌ها و وظایف مهم دانشگاه‌ها، شناسایی و معرفی طرح‌ها، ابداعات، دست سازه‌ها و ایده‌های علمی، فنی و خلاقانه دانشجویان در زمینهٔ های مختلف علمی و پژوهشی است.

    رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای حاج حشمت شهبازی نهاوند، گفت: برپایی و برگزاری نمایشگاه علمی و تخصصی در مراکز آموزش عالی در ارائه و معرفی دست سازه‌ها و ابداعات دانشجویان فرصت مناسب و ارزشمندی را فراهم می‌کند تا دانشجویان با دستاوردهای علمی و پژوهشی، دست سازه‌ها و طرح‌های مبتکرانه و خلاقانه یکدیگر آشنا شوند و از این طریق زمینه ارتقا علمی و تخصصی خود را فراهم کند.

    وی برپایی نمایشگاه دست سازه‌ها و ابداعات دانشجویان را موجب توانمندی‌های علمی و پژوهشی آن‌ها دانست و افزود: این نوع نمایشگاه‌ها موجب تقویت انگیزه، مطالعه، پژوهش، علم‌اندوزی و گرایش دانشجویان به انجام طرح‌های علمی و کاربردی می‌شود.

    وی اظهار داشت: برپایی این‌گونه نمایشگاه‌ها در دانشگاه‌ها می‌تواند فضای رقابت، خلاقیت و انجام طرح‌های فنی و پژوهشی را در بین دانشجویان رونق داده و زمینه تبدیل تولید علم به ثروت را در دانشگاه‌ها تقویت می‌کند و از این طریق موجبات پیشرفت و توسعه همه‌جانبه کشور فراهم می‌شود.

    هوشمند گفت: بر همین اساس برنامه‌ریزی برای برگزاری و ایجاد چنین نمایشگاه‌هایی در طول سال تحصیلی می‌تواند در افزایش روحیه رقابت علمی، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش، ارتقا سطح سواد و توانمندی‌های علمی و فنی دانشجویان، توسعه فضای کار و تولید و تبدیل علم به ثروت مؤثر واقع شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت