رسانه ها اخبار نمایشگاه امسال را بخوبی پوشش دادند

عصر نمایشگاه- رییس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: خبرگزاری ها و رسانه ها پوشش رسانه ای خوبی از نمایشگاه امسال داشتند.

رسانه ها اخبار نمایشگاه امسال را بخوبی پوشش دادند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی عصر چهارشنبه در آیین تجلیل از دست اندرکاران نمایشگاه مزبور (که از 24 خرداد تا 8 تیرماه دایر بود) افزود: امسال فضای خاصی در نمایشگاه حاکم بود. جوانانی که ما بیشتر آنان را در کسوت خبرنگار می دیدیم با اشتیاق رویدادهای نمایشگاه را به مردم انتقال می دادند.
    وی که در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخن می گفت از همکاری خوب مصلای امام خمینی(ره) به عنوان میزبان قدردانی کرد.
    معاون وزیر در پی نام بردن از افراد و سازمان هایی که برای برپایی نمایشگاه تلاش ویژه داشته اند از فعالان کمیته های محتوایی به ویژه مؤسسه نمایشگاه که کار پشتیبانی و حوزه اجرایی را بر عهده داشتند تشکر کرد.

    ** اوج تابلوهای هنری در نمایشگاه بیست و چهارم قرآن
    حشمتی در ادامه درباره آثار هنری به نمایش در آمده در نمایشگاه گفت: در دوره های نخستین نمایشگاه ما به زحمت چند تابلوی هنری تهیه می کردیم که نمایشگاه را به آثار قرآنی مزین کنیم و حتی با برخی مجموعه داران تماس می گرفتیم تا یکی دو اثر خود را به نمایشگاه بیاورند؛ اما امسال با تراکم عجیبی از آثار هنری رو به رو بودیم. خلق آثار هنرمندان در این نمایشگاه به اوج خود رسید.
    وی تصریح کرد: آقای امیری نیا (مدیر کمیته هنری) بخش عمده ای از تابلوها را اصلاً نتوانستند به نمایشگاه بیاورند.

    ** مروری بر فعالیت های نمایشگاه
    رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، فعالیت های انجام شده در نمایشگاه امسال را مرور کرد و گفت: چهار بازارچه «کتاب و محصولات قرآنی»، «محصولات نرم افزاری»، «عفاف و حجاب» و «اغذیه» در نمایشگاه وجود داشت تا خدمات بهتری به بازدیدکنندگان ارائه دهند.
    وی یادآور شد: سخنرانان و پژوهشگران بسیاری به نمایشگاه امسال آمدند. بعلاوه تعداد بسیاری مراسم رونمایی داشتیم؛ به طوری که برخی اوقات در یک شب از 10 پژوهش رونمایی می شد.
    حشمتی افزود: حدود 20 کمیته اجرایی داشتیم؛ 20 کمیته محتوایی از جمله کمیته های هنر، بین الملل، آموزش و پرورش، بانوان که اوج شکوه و زیبایی آنها در کمیته کودک و نوجوان به چشم می خورد.

    ** نمایشگاهی به سوی فهم قرآن
    رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم درباره شعار این نمایشگاه که «به سوی فهم قرآن» بود، گفت: این شعار و موضوعِ «فهم قرآن» بار و مسئولیت سنگینی را بر دوش ما گذاشت؛ فهمیدیم که این موضوع، پرداختنی است و در طول سال باید به آن بپردازیم.
    وی با بیان اینکه در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده، ادامه داد: نزدیک به چند جلد کتاب در رابطه با فهم قرآن آماده نشر شده است. آثار حجمی و هنری نیز به عنوان آثاری که مبین معانی ارزشی قرآن برای مخاطب هستند، در دستور کار ما قرار دارد؛ امسال چند کار را داشتیم که بازتاب بسیار خوبی داشته است.

    ** حرکتی بی نظیر در کشورهای اسلامی
    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن تهران را حرکتی بی نظیر در میان کشورهای اسلامی ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه علاوه بر تهران، در 40 شهر دیگر هم نمایشگاه قرآن در ماه مبارک رمضان برپا کردیم، می توان گفت در این عرصه از استعداد خوبی برخورداریم.
    به گفته حشمتی، هرکسی توان برپایی جشنواره ای برای قرآن به مدت 15 روز و با این گستره را ندارد.

    ** آغاز به کار دبیرخانه نمایشگاه بیست و پنجم قرآن
    وی از آغاز به کار دبیرخانه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: با اجازه دوستانی که در این جلسه حضور دارند، فعالیت نمایشگاه بیست و پنجم را پس از این جلسه آغاز می کنیم. به طور یقین اگر دبیرخانه فعالی داشته باشیم و زودتر کار را آغاز کنیم، فعالیت ها عمیق تر می شود.
    رئیس نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در پایان اذعان داشت: امیدواریم رضایت حضرت حق را جلب کرده باشیم که هدف ما انتشار زیبایی های کتاب او در جامعه بوده است. او نیز حتماً پاداش ما را خواهد داد.

    آیین تجلیل از دست اندرکاران بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از بیست و چهارم خرداد تا هشتم تیرماه 95 در مصلای امام خمینی(ره) برپا بود، چهارشنبه شب در مجموعه باغ زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت