«آرش کمانگیر» به روایت محمدعلی سجادی

عصر نمایشگاه- محمدعلی سجادی از ارائه طرحی به نام «تن تیر» به بنیاد سینمایی فارابی خبر داد.

«آرش کمانگیر» به روایت محمدعلی سجادی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، این فیلمساز گفت: ‌طرح «‌تن تیر» را براساس اسطوره آرش کمانگیر نوشته‌ام و آن را به بنیاد سینمایی فارابی ارائه داده‌ام البته فعلا سیناپس را ارائه داده‌ام و امیدوارم شرایط ساختن برای این کار فراهم شود.

    سجادی که در نظر دارد این فیلم را برای مخاطب تمام رده‌های سنی بسازد،اضافه کرد: امیدوارم بتوانم با امکاناتی ساده و جمع و جور، اصل داستان آرش کمانگیر را بسازم.

    او که مدتی است قصد دارد فیلم یا نمایشی را بر اساس رمان «بوف کور» صادق هدایت بسازد، افزود: از 15 سال پیش روی رمان «بوف کور» کار کرده‌ام که نتیجه آن یک سناریوی سینمایی و یک نمایشنامه برای اجرای صحنه‌ای است.

    وی یادآور شد:‌ سال 93 چندین ماه روی «‌بوف کور»‌ تمرکز کردم و برداشت خودم را از آن نوشتم. این رمان آنقدر غنی است که نمی‌توان چیزی به داستان آن اضافه کرد اما من برداشت خود را از آن نوشتم و تلاش کردم به سمت خوانش دوباره متن بروم.

    سجادی که متن خود را با نام «بازخوانی بوف کور در روشنایی» نوشته است، درباره محدودیت‌های احتمالی برای ساخت این اثر توضیح داد: عادت ندارم خودم را سانسور کنم اما امیدوارم در حوزه ممیزی دچار مشکل نشود البته از نظر خودم ایرادی ندارد و به همین دلیل به فکر فراهم کردن شرایط تولید آن هستم.

    وی با اشاره به جایگاه رمان «بوف کور» در ادبیات ایران خاطرنشان کرد: «بوف کور» رمانی کلیدی و مهم است که از زمان خود فراتر رفته و به اثری کلاسیک درادبیات ما تبدیل شده است بنابراین کسی نباید نگران ممیزی‌هاییش شود چون خارج از قواعد حرکت می‌کند.

    این کارگردان با تاکید بر لزوم توجه به اقتباس سینمایی از رمان‌ها و داستان‌های مهم ادبیات فارسی، گفت: به جز «بوف کور» طرح‌های دیگری هم دارم ولی متاسفانه در برخورد با یکسری از آثار، تابو  و گمانه‌زنی‌هایی داریم که واقعی نیست و به قیمت بی‌توجهی به این آثار تمام می‌شود.

    او در پاسخ به این پرسش که میان فیلم و تئاتر «بوف کور» کدام یک برایش اولویت دارد، توضیح داد: شرایط برای ساخت هر کدام که محقق شود، آمادگی دارم. هر دو اینها پروژه‌هایی عمری است و تا زمانی که خود من شرایط تولید را فراهم نکنم، کارم را برای پروانه ساخت ارائه نمی‌دهم.

    محمدعلی سجادی در پایان از برپایی نمایشگاه نقاشی‌های «هدایت بوف کور» خبر داد، گفت: این نمایشگاه پاییز برگزار می‌شود و در آن حدود 13 تابلو از نقاشی‌هایم را که با برداشت از «بوف کور» کشیده‌ام، ارائه خواهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت