با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی صورت گرفت

رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین

عصر نمایشگاه- آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در استان قزوین با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی برگزار شد.

رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در استان قزوین ظهر امروز با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی در سالن اجتماعات مجموعه باغستان استان قزوین برگزار شد.

    غلامحسین امیرخانی خوشنویس برجسته کشوری در آیین رونمایی از پوستر چهارمین دوسالانه بین‌المللی خوش‌نویسی ایران در استان قزوین اظهار کرد: باید برنامه و اقدامات در زمینه فرهنگ و هنر به ویژه خوشنویسی تداوم داشته که این تداوم با نظم امکان‌پذیر است.

    وی عنوان کرد: داشتن احساس مسؤولیت و همت پایه‌ و اساس شروع برنامه هنر خوشنویسی و ادامه‌دهنده آن در استان قزوین است.

    خوشنویس برجسته کشوری افزود: استان‌ها و شهرهای بزرگی در کشور وجود دارد که در زمینه تاریخی به عنوان تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز بوده و به‌ ویژه استان‌های خراسان، فارس، اصفهان و تهران در این زمینه دارای قدمت طولانی هستند.

    امیرخانی تصریح کرد: با مقایسه موقعیت‌های تاریخی، ‌جغرافیایی و فرهنگی استان‌های دیگر نسبت به استان قزوین نشان می‌دهد که علاقه و استقبال مردم این استان به فرهنگ و هنر به‌ ویژه در رشته خوشنویسی بسیار گسترده است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و داوری‌های انجام شده، در استان قزوین کمیت و کیفیت رشته خوشنویسی افزایش یافته است.

    خوشنویس برجسته کشوری یادآور شد: هنرمندان استان قزوین آمادگی و زمینه دارند که آثار خود را با حمایت مسؤولان اجرایی به عرصه ظهور برسانند.

    امیرخانی با اشاره به شدت اهمیت فرهنگ و اثربخشی آن در عرصه‌ تاریخی بیان کرد: باید تلاش شود فرهنگ و هنر در عرصه تاریخی دیده و تقویت شود چراکه فرهنگ و هنر شباهت زیادی به نوع هوایی که تنفس می‌شود، دارد.

    وی با اشاره به کشور ایران که از پرچم‌داران فرهنگ و هنر است، عنوان کرد: اشتراک جمعی و جهانی فقط در زمینه هنر ظهور پیدا کرده که در این راستا باید مسؤولان نقش فرهنگ و هنر را جدی‌تر در نظر بگیرند.

    خوشنویس برجسته کشوری خاطرنشان کرد: هنر کفایت و اثربخشی داشته که باید در شخصیت و ذهن‌های مردم جامعه ورود پیدا کند و مقدمات در فرهنگ عمومی باید از طریق آموزش‌های ابتدایی بسترسازی شود چراکه هنر و فرهنگ زیباترین تجلی است.

    امیرخانی تصریح کرد: باید تلاش شود امکانات و ابزار برای تجلی نقش فرهنگ و هنر در جامعه فراهم شود چراکه توجه نکردن به فرهنگ و هنر موجب دور شدن جوانان از هنر می‌شود و باید آثار به صورتی باشد که ماندگاری داشته و مورد توجه قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت