با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ؛

برپایی نمایشگاه عکس «زندگی عشایر شمال ایران»

عصر نمایشگاه- نمایشگاه عکس «زندگی عشایر شمال ایران» از سوی عکاس جوان شیرازی و با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برپا شد.

برپایی نمایشگاه عکس «زندگی عشایر شمال ایران»
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، عکاس جوان شیرازی در حاشیه آیین رونمایی از نمایشگاه عکس «زندگی عشایر شمال ایران» اظهار داشت: ایده اولیه نمایشگاه من از مشاهده زندگی عشایر استان فارس آغاز شد و در سفر به شمال ایران متوجه شدم که مردمانی با سبک زندگی مشابه در آنجا زندگی می‌کنند و دو سال به‌صورت مداوم درگیر ثبت لحظات زندگی آن‌ها بودم.

    محمودرضا معین‌پور گفت: این نمایشگاه در گالری سرزمین آفتاب با محتوای «زندگی عشایر شمال ایران» و با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس آغاز به کار کرده و حدود یک هفته از آن ‌رونمایی می‌شود.

    وی بیان کرد: من در بین این مردم مدتی زندگی کردم تا فرهنگ آن‌ها را به‌خوبی شناسایی کنم و پس از آن باهدف نشان دادن نوعی زندگی که ممکن است از عدسی‌های دوربین پنهان مانده باشد، به ثبت آن پرداختم.

    عکاس جوان شیرازی افزود: من در زمان ثبت تصاویر شور زندگی را بین مردم عشایر شمال ایران مشاهده کردم و همان‌طور که از تصاویر مشخص است، جریان زندگی و رضایت را می‌توانیم در این قشر از مردم ایران مشاهده کنیم.

    معین‌پور ادامه داد: با غروب خورشید روز برای مردم عشایر تمام و هیچ‌گونه فناوری برای ادامه آن وجود ندارد و انسان با یک زندگی دست‌نخورده مواجه می‌شود که برای غریبه‌هایی که مدتی بین آن‌ها زندگی می‌کنند بسیار شورانگیز است و با جدایی از این مردم حس دل‌تنگی با انسان همراه می‌شود.

    وی اضافه کرد: من به عکاس‌های جوان پیشنهاد می‌کنم پیش از آن‌که به شناخت اصول اولیه دوربین خود بپردازند سعی کنند مباحث جامعه‌شناسی را مطالعه کرده و ایده‌هایی که با آن برخورد می‌کنند را یادداشت کنند چراکه ناب‌ترین ایده‌ها نیز ممکن است فراموش شود.

    عکاس جوان شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان از هر قشری که باشند برای مخاطبان خود پیام دوستی، صلح و زیبایی دارند اما فریاد هنرمندان از صدای توپ و تانک ضعیف‌تر است و حریف زیاده‌خواهی‌های انسان نمی‌شود و با تمام این سختی‌ها همچنان با امید ادامه می‌دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت