معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد :

برگزاری نمایشگاه قرآن در بین کشورهای اسلامی یک حرکت بی نظیر است

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران نمایشگاه قرآن از آغاز فعالیت ۲۵مین نمایشگاه خبر داد و گفت: باید هرچه سریع‎تر فعالیت‎ها آغاز شود تا عمیق‎تر به مسائل پرداخته شود.

برگزاری نمایشگاه قرآن در بین کشورهای اسلامی یک حرکت بی نظیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر ، مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم شامگاه چهارشنبه 27 مردادماه، در باغ زیبا و با حضور حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران و جمعی از مدیران این معاونت برگزار شد.

    حجت‌الاسلام حشمتی، در سخنانی با اشاره به اینکه بیست و چهارمین دوره نمایشگاه قرآن کریم در فضای خاصی برگزار شد، گفت: در این دوره شاهد بودیم که رسانه ها با شور و شوق خاصی رویدادهای نمایشگاه را انعکاس دادند.

    وی افزود: در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم علاوه بر شورای سیاستگذاری و شورای برنامه ریزی، همکاران مان در بخش پشتیبانی نیز زحمات بسیار زیادی برای برپایی مناسب نمایشگاه بر دوش داشتند. 

    معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به اینکه در اولین دوره های نمایشگاه قرآن دغدغه حضور هنرمندان و آثار آنها را داشتیم و آنها به ندرت حضور می یافتند، بیان کرد: در این دوره شاهد بودیم که هنرمندان زیادی در نمایشگاه حضور یافتند و تعداد بیشتری نیز به خاطر کمبود فضا نتوانستند محصولات هنری خود را عرضه کنند؛ در واقع هنر قرآنی در نمایشگاه بیست و چهارم اوج گرفته بود.

    حشمتی خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن شاهد حضور چهار بازارچه بودیم که به خوبی پذیرای عموم علاقه مندان بودند. در این دوره همچنین در بخش رونمایی ها نیز وضعیت بسیار خوب بود به طوری که در برخی از شب ها از دو تا 10 اثر رونمایی می شد.

    رئیس بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در بخش دیگری از صحبت های خود در مراسم تجلیل از دست اندرکاران نمایشگاه، با تأکید بر اینکه اگر قرار بود کاپ اخلاقی اهدا شود به قائم مقام این دوره اهدا می شد، گفت: در نمایشگاه قرآن شاهد فعالیت بیست کمیته محتوایی و بیست کمیته اجرایی بودیم که همه آنها در برپایی مطلوب نمایشگاه قرآن نقش آفرین بودند.

    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه از هم اکنون فعالیت برای بیست و پنجمین دوره نمایشگاه قرآن آغاز می شود، افزود: اگر دبیرخانه این نمایشگاه فعال باشد، در حوزه وزارتی فعالیت خوبی را اجرا خواهیم کرد؛ چرا که باید هرچه زودتر کارها را شروع کنیم تا عمیق‌تر به مسائل پرداخته شود.

    حشمتی همچنین به شعار این دوره از نمایشگاه قرآن اشاره و اظهار کرد: در نمایشگاه بیست و چهارم قرآن کریم چندین کتاب در زمینه این شعار تدوین شد که هم اکنون آماده چاپ است. 

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود بار دیگر بر نقش اثرگذار رسانه ها در نمایشگاه اخیر تأکید کرد و گفت: اهتمام رسانه ها در انعکاس اتفاقات نمایشگاه قرآن بسیار مطلوب بود و امیدواریم این اهتمام در سایر زمینه ها نیز ادامه داشته باشد.

    معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: نمایشگاه قرآن در بین کشورهای اسلامی یک حرکت بی نظیر است و هیچ کشوری چنین بساطی را برای قرآن برپا نمی کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت